Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Czeskie kupują do 120 pociągów regionalnych!

inforail
14.08.2018 08:15
0 Komentarzy

Ceske drahy ogłosiłyprzetarg na dostawę do 120 nowych pociągów do obsługi linii regionalnych.

Obejmuje on 60 nowoczesnych jednostek elektrycznych o pojemności240 miejsc i 60 spalinowych o pojemności 120 miejsc. Umowa ramowa zawarta z producentemma umożliwić elastyczność w odpowiedzi na zapotrzebowanie ze strony regionów, jaknajszybciej po zawarciu umów o świadczenie usług transportowych, poprzezwprowadzanie nowych i komfortowych pojazdów.

„Przetarg na dostawę tych pojazdów ma zabezpieczyć nas nawypadek zawierania umów o świadczenie usług transportowych po 2019 i jaknajszybsze wprowadzenie do ruchu nowoczesnych, bezbarierowych pociągów,wyposażonych w informacyjne systemy audiowizualne czy połączenie WiFi zInternetem”- wyjaśnił Pavel Krtek, dyrektor generalny ČD.

Nowoczesne pociągi elektryczne

Zwycięski oferent musi dla Kolei Czeskich dostarczyćnowoczesne, klimatyzowane, niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne opojemności 240 miejsc, przeznaczone dla linii dwóch głównych systemówtrakcyjnych w Republice Czeskiej (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC) i prędkości do 160km/h. Podczas pracy, maksymalnie 3 jednostki muszą być połączone w jeden pociągsterowany przez jednego maszynistę. Łączna pojemność w takim przypadku to 720miejsc siedzących. Wysokie bezpieczeństwo zapewniać ma najnowocześniejszyeuropejski system ETCS. Oczekuje się, że wartość tej umowy ramowej wyniesieokoło 9,7 miliarda CZK.

„Nasze nowe pociągi muszą oferować wygodną podróż dowszystkich klientów, niezależnie od tego, czy zamierzają do pracy, szkoły, wcelach rozrywkowych czy też są niepełnosprawnymi pasażerami. Mają byćklimatyzowane, wyposażone w gniazda elektryczne do zasilania telefonówkomórkowych i innych urządzeń elektronicznych, bezprzewodowy dostęp doInternetu, miejsce na wózki dziecięce i rowery, przewijak dla mam podróżującychz najmniejszymi dziećmi „- dodaje Miroslav Kupec, członek zarządu ČD.

Matoraki bezbarierowe

Koleje Czeskie chcą pozyskać także nowoczesne,klimatyzowane, spalinowe jednostki niskopodłogowe o pojemności 120 miejsc,przeznaczone do transportu regionalnego i międzyregionalnego, które spełniająaktualne surowe normy emisji. Podczas pracy będzie można połączyć je w składy złożonez 3 jednostek, kierowane przez jednego maszynistę. Łączna pojemność to 360 miejscsiedzących. Wysokie bezpieczeństwo zapewniać ma najnowocześniejszy europejski systemETCS i system łączności GSM-R. Jednostki muszą kursować z maksymalną prędkościąco najmniej 120 km/h. Oczekuje się, że wartość tej umowy ramowej wyniesie około5,1 miliarda CZK.

Pasażerowie mogą spodziewać się nowoczesnych pociągów, któreoferują:

• nowoczesne, jasne wnętrze z ergonomicznymi fotelamitapicerowanymi w pierwszej i drugiej klasie;

• niską podłogę z myślą o wózkach, umożliwiającą ich wjazddo środka składu;

• nowoczesne drzwi i szerokie przejścia, oznaczone dla osóbniewidzących;

• przestronną toaletę bez barier, która jest równieżdostępna dla osób na wózkach inwalidzkich i jest wyposażona w rozkładanyprzewijak;

• dodatkowe usługi, takie jak gniazdka elektryczne doprzenośnej elektroniki dla pasażerów (telefony komórkowe, tablety itp.), w tymporty USB, Wi-Fi, składane stoły, siedzenia z gniazdem 230 V do ładowaniaakumulatorów elektrycznych wózków inwalidzkich;

• wystarczające duże powierzchnie dla wózków i rowerów;

• nowoczesny system informacji audio-wizualnej, informującyo jeździe pociągu i zatrzymaniach na stacjach wszystkich pasażerów, w tym osóbniewidomych, niedowidzących lub niesłyszących (dla osób niewidomych iniedowidzących zostaną ustawione w ramach dostępnych informacji etykiety walfabecie Braille'a).

Czeskie Kolejeprzygotowują się do nowych kontraktów na usługi transportowe

Koleje czeskie przygotowuje się do otwarcia rynku,konkurencji i nowych kontraktów na usługi transportowe po roku 2019. W tymkontekście, narodowy przewoźnik chce zapewnić sobie wystarczającą liczbę nowoczesnychpociągów, które mogą być, po zawarciu umów dotyczących usług transportu,zamówione i wprowadzone po 2019 roku do eksploatacji.


Komentarze