TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Czeskie planują zakupy – szansa dla polskich producentów taboru?
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 02.01.2014 12:31:27 7 komentarzy
Koleje Czeskie planują zakupy – szansa dla polskich producentów taboru?
Koleje Czeskie przygotowują się do zakupu kolejnych pociągów regionalnych i międzymiastowych, za łączną kwotę 3,86 mld koron. Narodowy przewoźnik szykuje się do stanięcia w szranki z prywatnymi firmami w przetargach na obsługę linii regionalnych. Jak wynika z informacji przedstawionych przez Ceske Drahy zakup ma objąć 25 składów elektrycznych. To może być szansa dla polskich producentów –PESY i Newagu. Jednostki te mają pomóc narodowemu przewoźnikowi wygrać batalię o trasy dotowane przez czeskie Ministerstwo Transportu. Ostatnio na czeskim rynku kolejowym zadebiutowała Arriva, Ceske drahy nie chciałyby przegrać kolejnych przetargów. Część pieniędzy na zakup nowych jednostek dla narodowy przewoźnik chce pozyskać z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego i Programu Operacyjnego Transport. To właśnie od wysokości unijnego dofinansowania zależeć ma liczba składów, jakie zostaną zakupione. Ostatnimi czasy Ceske Drahy przeprowadzając odnowę parku taborowego stawiały raczej na jednostki spalinowe. Także dlatego na czeski, trudny, bo zdominowany przez Skodę, rynek udało się wejść polskiej PESIE. Czy polskie firmy są w stanie powtórzyć ten sukces i sprzedać naszym południowym sąsiadom ezt-y? Dotychczas dwaj nasi krajowi producenci, a więc wspomniana PESA i Newag, podpisywali jedynie umowy eksportowe na jednostki spalinowe, z tym, że zdecydowanie większe doświadczenie w tych działaniach posiada firma z Bydgoszczy. Nowe pociągi mogłyby kursować na liniach Brno –Praga przez Czeską Trebovę oraz Brno –Ołomuniec przez Breclav. Ogłoszenia przetargów możemy spodziewać się w tym roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CD
Czechy
ezt
  • – 03.01.2014

    Tutaj chodzi o zakup czternastu jednostek dla pociągów pospiesznych oraz jedenaście regionalnych. Wszystko w umowach ramowych, tzn. może być to aż czternaście lub aż jedenaście. Na dodatek CD chcą jednostki wielosystemowe. Czesi przewidują zakup jednostek produkcji Skody lub Stadlera. Zobaczymy co z tego będzie - nikt bowiem nie wie czy będzie pięniądzy z UE...

  • sphinx – 04.01.2014

    Dokładnie, wymóg doświadczenia w produkcji pojazdów na 25kV i nasi producenci leżą i kwiczą.

  • zeus04 – 04.01.2014

    INGteam ma doświadczenie w produkcji pociągów wielosystemowych

  • sphinx – 04.01.2014

    Czy w dostarczaniu podzespołów do nich? To robi różnicę. Doświadczenie Ingeteam jest dla Pesy formalnie bezużyteczne. A i z tym doświadczeniem w wielosystemowości bym nie przesadzał - jedynym wielosystemowym (a konkretnie dwusystemowym) pojazdem do którego Ingetem dostarczył napęd jest lokomotywa Talgo Travca, istniejąca w jednym (1) egzemplarzu. Reszta to pojazdy jednosystemowe, z czego połowa - produkty Pesy.

  • k – 04.01.2014

    Polskie przetargi pokazuja ze nie zawsze dostaje sie to czego sie chce.

  • zeus04 – 04.01.2014

    Formalne, czy nie, to jest ono praktyczne :) Chyba ze przypadkiem Pesa postanowiła przygotować uniwersalna platformę pociągów ELF i wysłała go na międzynarodowe targi. Talgo 250 dla Uzbekistanu ma wyposażenie Ingeteam na 25 kV. Stadler też początkowo nie miał doświadczenia, a nawet niczego nie miał ;)

  • sphinx – 04.01.2014

    Nie ważne jest doświadczenie praktyczne (a ma je też np. Medcom), a formalne w produkcji kompletnych składów. Stadler je ma, Pesa nie. I to się liczy. Czechom chodzi o kogoś kto doświadczenie już ma, a nie będzie je u nich zdobywać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....