TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie chcą kupić hybrydy
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.02.2020 11:15:38
Koleje Dolnośląskie chcą kupić hybrydy

Poznaliśmy plan zakupu taboru Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik chce kupić m.in. hybrydy.

Z pierwszych informacji, jakie pojawiły się na ten temat wynika, że w nowym taborowym przetargu Koleje Dolnośląskie planują pozyskać:

Pięć pięcioczłonowych ezt-ów, z opcją na 20 kolejnych oraz

Sześć pojazdów hybrydowych, trzyczłonowych, o napędzie dwusystemowym, elektryczno-spalinowym, z opcją na 10 kolejnych.

Pojazdy zostaną zakupione wraz z 5-letnią usługą utrzymaniową. 

Przypomnijmy, że chęć pozyskania pojazdów hybrydowych wyraził także Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. Hybrydę na ubiegłorocznych targach w Gdańsku pokazał Newag. Hybryda Newagu wyposażona została w elektryczny układ napędowy, zasilanie oraz system sterowania TCMS produkcji Medcom.

Szacunkowa wartość zamówienia to 280 mln zł, z czego 85 mln zł ma pochodzić z środków unijnych. Liczymy, że pierwsze dostawy tych pociągów odbędą się w połowie 2022 roku – poinformował na konferencji prasowej Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski.  

Członek Zarządu województwa Tymoteusz Myrda dodał, że ogłoszenie nowego przetargu tyle trwało, ponieważ trzeba było ustabilizować finansowo spółkę Koleje Dolnośląskie i przygotować ją  do zakupów nowego taboru. Po rozmowach z CUPT-em zmieniły się trochę zasady zakupu – wskazał Myrda.

Nowe pociągi mają zabezpieczyć możliwość uruchomienia pociągów w ramach tzw. kolei aglomeracji wrocławskiej. Nowym projektem ma być kolej aglomeracji Zagłębia Miedziowego, przygotowywany wraz z polskim rządem i PKP PLK. Dla tego obszaru ma zostać stworzona właśnie kolej aglomeracyjna – wskazał Myrda.  

Część nowych składów będzie obsługiwała zmodernizowaną trasę z Trzebnicy aż do Świdnicy i Jedliny Zdrój – podał wicemarszałek Grzegorz Macko. Sześć z tych pojazdów będą to hybrydy. Jednym z kryteriów wyboru dostawcy będzie odzysk energii czyli tzw. rekuperacja. Dziś we wszystkich pociągach Kolei Dolnośląskich wynosi on 24%. Chcemy, żeby nowe pociągi znacznie podniosły te wskaźniki – dodał wicemarszałek.   

Dolny Śląsk jest dziś najszybciej rozwijającym się pod względem wzrostu liczby pasażerów kolei regionem w Unii Europejskiej. 

Zakup nowych jednostek został poprzedzony dialogiem technicznym z producentami. Na te chwilę pociągami hybrydowymi, które chcą kupić Koleje Dolnośląskie dysponuje dwóch producentów. To Newag i Stadler. Takie składy jeszcze w Polsce nie jeżdżą. 

Pierwsze pojazdy elektryczne mają pojawić się po 22 miesiącach od podpisania umowy, pierwsze hybrydy zaś w ciągu 16 miesięcy.  

Gdzie pojadą nowe pociągi?

Biorąc pod uwagę rozrost Aglomeracji Wrocławskiej oraz stałą dynamikę wzrostu liczby podróżnych w połączeniach w jej obrębie, Spółka zdecydowała o przeznaczeniu nowego taboru na linie o największych potokach pasażerskich. Dlatego zamówienie obejmuje pięcio-, a nie czteroczłonowe zespoły trakcyjne, co zakładano pierwotnie w umowie o dofinansowanie ze środków UE. Każdy z nowo zakupionych pojazdów elektrycznych będzie mógł zabrać na pokład o stu pasażerów więcej.

Obecnie linię Trzebnica-Wrocław Główny w większości obsługują pojazdy dwuczłonowe SA-134. Po sfinalizowaniu zakupu, będą to robić trójczłonowe hybrydy, pojemniejsze o sto miejsc. Warto podkreślić, że dzięki wydłużeniu trasy do Świdnicy przez Sobótkę, dostęp do transportu kolejowego zyska ponad 40 tys. osób.

Nowe EZT trafią także do obsługi relacji Oleśnica – Wrocław Główny – Siechnice – Jelcz-Laskowice. Co istotne, nowe pociągi elektryczne połączą Jelcz Laskowice z Wrocławiem także remontowaną obecnie linią nr 292 przez Wrocław Wojnów, dzięki czemu transport kolejowy będzie dostępny dla kolejnych 10 tysięcy Dolnoślązaków.

Nowo zakupiony tabor w planach KD posłuży do wzmocnienia na kierunkach z dużymi potokami pasażerskimi. Pociągi zostaną skierowane również do obsługi:

• Aglomeracji Wrocławskiej, tj. Wrocławia i gmin ościennych,

• Aglomeracji Zagłębia Miedziowego (Legnica, Lubin, Głogów, Polkowice),

• linii nowych lub rewitalizowanych:

Karpacz – Jelenia Góra

Świeradów Zdrój – Gryfów Śląski

Złotoryja – Lwówek Śląski

Wałbrzych Szczawienko – Boguszów Gorce

Kobierzyce – Piława Górna

Chojnów – Rokitki

Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia

Kondratowice – Łagiewniki



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
tabor
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....