TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie i PKP CARGO remontują parowóz Ty2-540
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.09.2019 12:27:44
Koleje Dolnośląskie i PKP CARGO remontują parowóz Ty2-540 (foto: KD)

Koleje Dolnośląskie i PKP Cargo wyremontują zabytkowy parowóz. Dotychczas maszyna znajdowała się na terenie legnickiej lokomotywowni PKP Cargo i można było oglądać ją jedynie zza okna przejeżdżającego pociągu.

W środę, 11 września, ważący niespełna 100 ton kolos został przetransportowany w pobliże gmachu dworca kolejowego w Legnicy, gdzie zostanie na stałe jako kolejowa atrakcja turystyczna.

Koleje Dolnośląskie wspólnie z dolnośląskim zakładem PKP Cargo odrestaurują i umożliwią zwiedzanie zabytkowego niemieckiego parowozu. Parowóz to pomnik techniki. W 1994 r. został wycofany z eksploatacji i trafił do legnickiej lokomotywowni w październiku 1995 r.

Od niedawna jako spółka dzierżawimy parking przed naszą siedzibą, na którym zlokalizowane są nieużytkowane od lat tory – zwraca uwagę Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. To świetna okazja, by wyeksponować ten zapomniany i dotychczas niedostępny dla mieszkańców parowóz. Teraz czekają go prace restauracyjne i już niebawem każdy będzie mógł podziwiać zabytek z bliska. Na mapę turystyczną Legnicy trafił właśnie kolejny ciekawy historycznie obiekt, który z pewnością zostanie tu z nami na długo – dodaje.

W najbliższym czasie zabytkowy parowóz przejdzie renowację, by na Dzień Kolejarza 25 listopada mógł cieszyć się dawnym blaskiem. Prace odtworzeniowe to wspólna inicjatywa Kolei Dolnośląskich i PKP Cargo. Nie jest wykluczone, że na nieużytkowanych torach, w sąsiedztwo parowozu, niebawem trafią kolejne zabytkowe maszyny.

Kiedy prezes Kolei Dolnośląskich zwrócił się do mnie z tą inicjatywą, nie zastanawiałem się ani chwili, bo dla PKP Cargo dbanie o dziedzictwo kulturowe kolejnictwa to sprawa priorytetowa – zaznacza Jacek Krawczun, dyrektor dolnośląskiego zakładu spółki  PKP Cargo. Historia kolei jest bezpośrednio związana z historiami ludzi, w tym także naszych pracowników, którzy dawniej jeździli na tym parowozie i wciąż u nas pracują. Ta przeprowadzka to także świetna okazja, by przypomnieć mieszkańcom Zagłębia Miedziowego, że najpierw była tu kolej, później dopiero KGHM. I bez kolei rozwój przemysłu miedziowego nie byłby możliwy, to jego prawdziwe koło zamachowe – dodaje.

Zabytkowy parowóz to maszyna z serii Ty2-540 z oznaczeniem kolei niemieckich BR 52 5605, pochodzi z 1943 r. z zakładów F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik Elbing (Elbląg). To parowóz tzw. wojenny, o ujednoliconej konstrukcji i minimalnym zużyciu materiałów strategicznych. Do PKP trafił w 1945 r. Stacjonował w parowozowniach w Pile, Iłowie, Warszawie-Pradze, a od 1963 do 1994 r. w Wałbrzychu. W 1994 r. został wycofany z eksploatacji, by ostatecznie w kwietniu 1995 r. trafić do Legnicy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
PKP CARGO
parowóz
remont
  • Mar Stoklosa – 16.09.2019

    To smutne, że inne kraje przywracają takie pojazdy do pełnej sprawności. W biednej głupiej Polsce mogą jedynie być rdzewiejącym pomnikiem stojącym na kawałku toru w parku czy na jakimś skwerku.Lepiej dać pieniążki chamowi w czarnej kiecy niż na coś wartościowego

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....