Koleje Dolnośląskie pojadą do Głogowa. W 41 minut z Legnicy

inforail
12.12.2019 10:45
0 Komentarzy

Zaledwie 41 minutbędzie trwać od 15 grudnia 2019 r. podróż bezpośrednim pociągiem KoleiDolnośląskich z Legnicy do Głogowa. To efekt rewitalizacji za 197 mln złotychlinii 289, na którą kolej wraca po 15 latach.

Dzięki uruchomieniu w tym roku połączeń do Lubina i Głogowa,po niemal 15 latach, dostęp do transportu kolejowego odzyskało całe ZagłębieMiedziowe. Inauguracyjny przejazd wyremontowana trasą do Głogowa odbył się 11grudnia 2019 r.

Pasażerowie każdego dnia będą mogli skorzystać z kilkunastupołączeń. 6 par pociągów będzie kursować na linii Legnica – Lubin, którą będziepokonywało w zaledwie 13 minut w przypadku najszybszych połączeń. Natomiast 8par będzie obsługiwać trasę Legnica – Głogów, na której czas przejazdu wyniesieod 41 minut.  

Kolej nareszciepołączy największe miasta subregionu, Cieszę się, że możemy docierać z nasząofertą do kolejnych miast Dolnego Śląska. Mieszkańcy Głogowa zyskująbezpośrednie połączenia z Lubinem i Legnicą – powiedział DamianStawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. Transportkolejowy to szybki i komfortowy środek transportu, do którego mam nadzieję, jużniedługo przekonają się mieszkańcy Głogowa – dodał.

Ekspres do Wrocławia

Jak wskazywał prezes Kolei Dolnośląskich nowością będzieekspres „Wyżykowski”, który będzie kursował na trasie z Głogowa do Wrocławiaprzez Lubin i Legnicę w zaledwie godzinę i 22 minuty. Wtórował mu TymoteuszMyrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego, który mocno wspierał projektprzebudowy linii do Głogowa przez Rudną Gwizdanów.

Cieszę się, że udałosię zmodernizować połączenie między Głogowem, Lubinem i Legnicą. To szansa nastworzenie prawdziwej kolei aglomeracyjnej Zagłębia Miedziowego. W przyszłościbędziemy zabiegali o uruchomienie połączenia na trasie Lubin-Polkowice-Głogów – powiedział Tymoteusz Myrda.

Oprócz „Wyżykowskiego” Koleje Dolnośląskie wprowadzają od 15grudnia br. dwa kolejne szybkie połączenia. Ekspres „Kaczawa” połączy Wrocław zeZgorzelcem, jadąc przez Legnicę i Bolesławiec, a „Bornit” – Lubin z Wrocławiem.

Miliony na remont

Remont linii 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanówpochłonął łącznie 197 mln złotych, w tym 131 mln złotych dofinansowano ześrodków unijnych. Była to jak dotychczas największa inwestycja kolejowa naDolnym Śląsku zrealizowana przez PKP PLK.

Koleje Dolnośląskienie zwalniają tempa

Koleje Dolnośląskie cieszą się coraz większą popularnościąwśród mieszkańców regionu. Dzięki powiększeniu sieci połączeń w województwie, wpaździerniku 2019 r. spółka przewiozła rekordową liczbę pasażerów – 1 mln 390tysięcy, co stanowi wzrost o 22,3 proc. w porównaniu do statystyk z rokupoprzedniego. W planach na 2020 rok spółka ma m.in. zakończenie remontu liniido Sobótki.


Komentarze