Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie sprzedadzą Kolzamy

inforail
08.02.2018 09:35
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskiebędą chciały sprzedać dwie swoje najstarsze jednostki spalinowe. Chodzi oSA109, wyprodukowane przez Kolzam.

Jeszcze w lipcu 2017 rokuprzewoźnik podejmował kroki zmierzające do przywrócenia jednostek do ruchu.Wówczas to ogłoszony został przetarg na wykonanie przeglądu P5 wraz z pracamidodatkowymi na pojazdach typu 212M serii SA109 o numerach SA109-003 orazSA109-004. Finalnie okazało się, że modernizacja Kolzamów jest nieopłacalna.Stąd decyzja o ich sprzedaży. Pytanie, czy znajdzie się chętny na ich zakup,skoro Kolejom Dolnośląskim nie opłacało się jednak ich naprawiać.

Wspomniany przetarg na wykonanieprac modernizacyjnych został unieważniony, ponieważ oferta złożona przezjedynego oferenta – ASO Mieczkowski znacznie przekroczyła budżet zamawiającego.Jednostki będące własnością Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, aużytkowane przez Koleje Dolnośląskie, zostały wyprodukowane w 2004 roku.Kursowały liniowo przez niecałe 10 lat. Po tym czasie zostały odstawione.

I przypomnijmy, że przywróceniedo ruchu jednostek SA109 wymagałoby wykonania prac, nie tylko wchodzących w zakresnaprawy P5, ale także tych dodatkowych.

Najczęstszymi usterkami pojazdówSA109-003 oraz SA109-004 są :

– uszkodzenia silnikówspalinowych, rozszczelnienie połączeń blok silnika-głowica, pękanie/rozrywaniewęży układu chłodzenia,

– przegrzewanie silników spalinowych,

– uszkadzanie przekładninawrotnych, zakleszczanie nawrotników jazdy, – zawieszanie systemu sterującegopojazdem – Lokel.

W ramach modernizacji KolejeDolnośląskie planowały odświeżenia przedziałów pasażerskich. Wymienione miałyzostać siedzenia. Pojazdy chciano wyposażyć w miejsce dla osób o ograniczonejmożliwości ruchowej poruszających się na wózku inwalidzkim oraz miejsca doprzewozu czterech rowerów. Wymienione miały zostać systemy informacjipasażerskiej oraz monitoring. Zmieniona miała być również malatura zewnętrznapojazdów. Pojawiłyby się nowe oznaczenia pojazdu. Zmiany miały być widocznerównież w kabinie maszynisty. Tu chciano zamontować m.in. nowy fotel.


Komentarze