TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Mazowieckie wycofały 15 EN57. Następne w kolejce
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.04.2020 13:45:47
Koleje Mazowieckie wycofały 15 EN57. Następne w kolejce

Koleje Mazowieckie wycofują z ruchu jednostki EN57. To efekt zakupu nowych Flirtów.

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa przewoźnika Donata Nowakowska obecnie jest wyłączonych z ruchu 15 pojazdów tej serii. Wynika to z osiągnięcia przez te pojazdy przebiegu kwalifikującego je do naprawy P5 tzw. głównej. Spółka zrezygnowała z dalszego wykonywania tych napraw m.in. dlatego, że brak jest programów pomocowych z UE na dofinansowanie tego typu projektów. Ponadto obecnie koszt naprawy głównej jest niewspółmiernie wysoki w porównaniu do   osiągniętych efektów końcowych. Parametry techniczne pojazdów po naprawie P5 są znacznie niższe niż nowych ezt, ponadto nie spełniają wymogów TSI, maksymalna prędkość to tylko 120km/h. Stąd też m.in. decyzja o zakupie nowoczesnych pojazdów i stopniowym wycofywaniu z ruchu ezt EN57. Do końca tego roku planowane jest wyłączenie z ruchu kolejnych  9 sztuk ezt EN57.

Podejście jak najbardziej słuszne, niestety nie przez wszystkich przewoźników jako takie traktowane. Jak wiadomo mamy w Polsce takie podmioty, które usilnie dążą do reanimacji EN57 i eksploatowania ich "w nieskończoność".

Warto przy tym zauważyć, że wycofywane z ruchu jednostki to nie są klasyki. Wszystkie pojazdy eksploatowane obecnie przez spółkę Koleje Mazowieckie są w mniejszym lub większym stopniu zmodyfikowane  lub   zmodernizowane. Wycofywane pojazdy mają wprowadzone minimalne modyfikacje, których wprowadzenie było konieczne w wyniku zmian przepisów, lub mające na celu poprawienie chociaż w stopniu minimalnym komfortu podróży – wskazała Donata Nowakowska.

Przypomnijmy, że już niebawem EN57 zostaną zastąpione przez Flirty, produkowane przez Stadlera. Dostawy pojazdów zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Jednostki poprawią znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewnią nowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT została zawarta w maju 2018 r. Pociągi pojadą na trasie do Działdowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
EN57

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....