Koleje Mazowieckie zamówiły 12 kolejnych Flirtów

inforail
28.03.2019 09:20
0 Komentarzy

Koleje Mazowieckiepodpisały dziś (28 marca) umowę na 12 kolejnych Flirtów. Zostaną one dostarczonew ramach zamówienia na łącznie 71 pociągów.

Nowe składy będą kursować na jednej z najpopularniejszejlinii na Mazowszu: Sochaczew – Warszawa – Celestynów. Wszystkie zostanąwyprodukowane w siedleckiej fabryce Stadlera. To już druga umowa wykonawczapodpisana przez przewoźnika. Pierwsza obejmuje 6 składów, które pojadą zWarszawy do Działdowa już w listopadzie br. Obecnie trwa ich budowa. Wszystkie jednostki, wyprodukowane w ramach podpisanej umowy wyjadą na mazowieckie tory do końca 2020 roku, pierwsze pociągi będą do dyspozycji pasażerów już w II jego kwartale. 

Jedno z największych zamówień

Całe zamówienie stanowi jedną z największych taborowych umóww historii polskiej kolej. Jego wartość, co podkreślał Marszałek Adam Struzik,przewyższa zakup pociągów Pendolino. Ich zakup będzie dofinansowany ze środków unijnych. 

Ta umowa to kolejnykrok w stronę rozwoju Kolei Mazowieckich, największego przewoźnika kolejowegona Mazowszu. Nowe pociągi to przede wszystkim nowe możliwości przewozowe, a tymsamym wzrost bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. To właśnie z myślą o nich staleunowocześniamy tabor. Inwestujemy w nowoczesne, klimatyzowane i przestrzennepociągi, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych czy rodziców z małymidziećmi. Zdajemy sobie sprawę jak ważna i niezwykle potrzebna jest komunikacjapubliczna na wysokim poziomie i robimy wszystko, by spełniać oczekiwanianaszych mieszkańców – mówił Adam Struzik, marszałek województwamazowieckiego.

Szacunkowa wartość umowy wykonawczej na 12 ezt wynosi blisko405 mln zł brutto. To nie tylko zakup samych pojazdów, ale także świadczenieusług serwisowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) orazprzeszkolenie pracowników. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawaopcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw wpoziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.

Konsekwentnierealizujemy największy kontrakt na zakup ezt w historii polskiej kolei. Razem zdzisiejszą, podpisaliśmy już dwie umowy łącznie na 18 pojazdów. Pierwszepojazdy są już budowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach i zgodnie z umowąwyjadą na trasę do Działdowa pod koniec roku. 12 ezt z dzisiejszego zamówieniabędzie wozić pasażerów na trasie Sochaczew – Warszawa – Celestynów –stwierdził Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Bardzo się cieszymy zpodpisania kolejnej umowy wykonawczej na dostawę naszych nowoczesnych pociągówFLIRT Kolejom Mazowieckim. Aktualnie intensywnie pracujemy w zakładzie w Siedlcachnad produkcją pojazdów z pierwszego zamówienia. Jego realizacja przebiegazgodnie z planem. Dziś możemy zaprezentować nowoczesny, funkcjonalny designpojazdu, spełniający wymagania różnych grup pasażerów. Jestem przekonany, żenowe pociągi przypadną do gustu podróżnym na Mazowszu i będą dobrze służyłyprzewoźnikowi – dodał. Tomasz Prejs, członek zarządu Stadler Polska.

Jeszcze trzy kontrakty 

Zgodnie z harmonogramem umowy przedwstępnej KM i Stadlerpodpiszą jeszcze trzy kontrakty:

• umowę na dostawę kolejnych 12 pięcioczłonowych pojazdów do29 lutego 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Skierniewice – Warszawa –Mińsk Mazowiecki;

• umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów do 31sierpnia 2020 r. Pojazdy będąprzeznaczone na trasę Góra Kalwaria/Czachówek – Modlin;

• umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów do 31 marca2021 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Warszawa – Tłuszcz.


Komentarze