TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Śląskie wożą coraz więcej pasażerów. I potrzebuje kolejnych składów
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 08.01.2020 08:45:22
Koleje Śląskie wożą coraz więcej pasażerów. I potrzebuje kolejnych składów

Koleje Śląskie przewiozły w 2019 r. ponad 20 mln pasażerów – przekazał we wtorek marszałek woj. śląskiego Jakub Chełstowski. Pod kątem rosnącego ruchu i planów rozwojowych przewoźnik chce pozyskać do floty liczącej ok. 60 pociągów pięć kolejnych.

O ubiegłorocznym wyniku przewozowym Chełstowski mówił na wtorkowej konferencji prasowej, podczas której władze województwa prezentowały tegoroczną ofertę bezpłatnych przejazdów pociągami dla dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych: od 11 do 26 stycznia.

Jednocześnie marszałek akcentował, że tamtejszy samorząd co roku przeznacza na transport kolejowy "gigantyczne pieniądze": w 2020 r. w formie dopłat do przewozów przekaże swojej spółce Koleje Śląskie blisko 160 mln zł, a ok. 40 mln zł – Przewozom Regionalnym. W ub. roku zarząd województwa zgodził się też na zakup przez KŚ dzierżawionej wcześniej b. bazy taborowej PR w Katowicach.

"Dopłacamy do Kolei Śląskich, do Przewozów Regionalnych, aby utrzymywać to, co mamy, a także rozwijać to w przyszłości. Jest wiele wymogów technicznych, np. przeglądów technicznych P4, na które w tym roku wydamy ponad 24 mln zł. Dużo środków idzie na rzeczy, których nie widać, ale po to, aby Koleje mogły utrzymywać swoją zdolność do przewozów pasażerów" - wskazał Chełstowski.

"A jak widać, to się opłaca" - ocenił marszałek, podając, że o ile w 2018 r. spółka przewiozła 18,2 mln pasażerów, w ub. roku wartość ta przekroczyła 20 mln. Prezes Kolei Śląskich Aleksander Drzewiecki potwierdził tę liczbę i dodał, że we wprowadzonym w grudniu 2019 r. obecnym rozkładzie jazdy założono zwiększenie tzw. pracy eksploatacyjnej przewoźnika o 10 proc.

Oznacza to, że w ub. roku spółka przejechała swoimi pociągami łącznie 7,4 mln km, a w tym roku będzie to już 8,2 mln km. Szef KŚ zastrzegł, że na przeszkodzie dalszemu rozwojowi stają m.in. ograniczenia infrastrukturalne: przede wszystkim brak separacji kolejowego ruchu regionalnego od dalekobieżnego i towarowego w węźle katowickim.

Drzewiecki deklarował, że wizją działań spółki jest m.in. dalszy rozwój połączeń kolejowych – w kontekście tworzonej nowej strategii jej rozwoju, w oparciu o potencjał poszczególnych miast województwa liczącego 4,5 mln mieszkańców, a także przy planach zwiększenia bazy taborowej.

"Już teraz zastanawiamy się bardzo intensywnie nad możliwościami zakupu nowych pojazdów; aktualnie również na potrzeby przewiezienia tych 20 mln pasażerów i zwiększenia pracy przewozowej wynajęliśmy kolejne pojazdy" - powiedział we wtorek Drzewiecki.

Pytana przez PAP o szczegóły rzeczniczka KŚ Magdalena Iwańska przypomniała, że obecnie tabor przewoźnika liczy ok. 60 pojazdów. Spółka użytkuje dziś jeden pojazd należący do Przewozów Regionalnych – pozyskany na zasadzie barteru za udostępniony tej spółce nowoczesny spalinowy zespół trakcyjny, słabo przydatny na zelektryfikowanej sieci kolejowej woj. śląskiego.

Iwańska podała, że KŚ chciałyby doprowadzić, aby w ramach tej samej wymiany barterowej spółka PR przekazała jeszcze jeden pojazd. Kolejne cztery pojazdy miałyby natomiast zostać pozyskane w drodze dzierżawy.

Obsługę kolejowych przewozów pasażerskich w woj. śląskim powołany przez ówczesne władze regionu przewoźnik przejął w grudniu 2012 r., co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisją zarządu spółki oraz marszałka województwa. Po pierwszych problemach na przełomie 2012 i 2013 r. KŚ najpierw unormowały kursowanie pociągów, a potem, wobec szybkiego narastania strat, wprowadziły program naprawczy. Pierwszy zysk netto w ujęciu miesięcznym spółka wypracowała w styczniu 2014 r. Od tego czasu praca przewozowa KŚ i liczba przewożonych pasażerów praktycznie stale rosną.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
śląskie
tabor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....