TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Wielkopolskie wystartowały
- Opublikowano: 07.06.2011 09:32:05 5 komentarzy
Koleje Wielkopolskie wystartowały

1 czerwca 2011 roku wyruszył na trasę pierwszy w historii polskiej kolej pociąg Spółki Koleje Wielkopolskie. Kurs z Wolsztyna do Leszna wykonał szynobus SA108-005. Obecnie nowy przewoźnik obsługuje, oprócz wspomnianego połączenia , także linie Zbąszynek –Wolsztyn, Leszno –Krotoszyn –Ostrów Wielkopolski oraz Leszno –Jarocin. Co ciekawe w momencie inauguracji swojej działalności Spółka nie realizuje połączeń w stolicy województwa –Poznaniu. Plany przewoźnika są jednak ambitne. Chce ona przejmować od Przewozów Regionalnych kolejne trasy, tak, aby za trzy lata obsługiwać co drugie połączenie w Wielkopolsce. Kursy Kolei Wielkopolskich obsługiwane są szynobusami, stanowiącymi własność województwa. Do tej pory pojazdy były użytkowane przez Przewozy Regionalne. W skład floty taborowej nowego przewoźnika wchodzą pojazdy serii: SA105 (2 sztuki), SA108 (7 sztuk), SA132 (11 sztuk) i SA134 (2 sztuki). Łącznie jest ich 22. Przed startem nowego przewoźnika obawiano się, że debiutancki kurs realizowany będzie nie szyno busem, a …autobusem. Wszystko z uwagi na awaryjność poznańskich pojazdów. Wszystko jednak poszło zgodnie z planem i połączenia kolejowe spółka realizuje pojazdami szynowymi.

Koleje Wielkopolskie to kolejna samorządowa spółka, powołana do obsługi regionalnego ruchu kolejowego. Mają być alternatywą dla Przewozów Regionalnych w Wielkopolsce. Przypomnijmy, że wcześniej swoje własne spółki kolejowe powołało Mazowsze (Koleje Mazowieckie) i Dolny Śląsk (Koleje Dolnośląskie). Na debiut czekają natomiast Koleje Śląskie. Dla pasażera zmiany w Wielkopolsce są na razie nieznaczne. Ten sam tabor, kosmetyczne poprawki rozkładu jazdy, brak nowych połączeń. Nie było też hucznego wejścia na rynek. O zmianie przewoźnika na danych liniach informowały jedynie plakaty na stacjach i przystankach. Na nową jakość kolejowych połączeń w województwie wielkopolskim trzeba będzie chyba jednak poczekać. Na razie pasażerowie czekają na nią już od 2004 roku. To właśnie wtedy podjęta została uchwała o powołaniu spółki. Inny miał być też zasięg linii obsługiwanych przez Koleje Wielkopolskie. Nie udało się przejąć od Przewozów Regionalnych wszystkich spalinowych połączeń, jak już wspomnieliśmy wcześniej pociągi Kolei Wielkopolskich nie jeżdżą m.in. z Poznania do Wągrowca czy Wolsztyna. Na wstępie swojej działalności nowy przewoźnik będzie uruchamiał 60 połączeń na dobę, do obsługi których potrzeba 9 szynobusów. Kolejne pojazdy Koleje Wielkopolskie otrzymają w przyszłym roku. Będą to 22 Elfy, które Wielkopolska zamówiła w PESIE. Ponadto przewoźnik dostanie 12 zmodernizowanych ezt EN57. Pociągi te prawdopodobnie zostaną skierowane do obsługi zelektryfikowanych tras z Poznania do Gniezna i Mogilna.

Czy rozpoczęcie działalności przez spółkę Koleje Wielkopolskie poprawi poziom połączeń regionalnych w województwie wielkopolskim? Czekamy na Wasze opinie tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Przewozy Regionalne
Poznań
Leszno
Wolsztyn
  • jedrzej – 08.06.2011

    SA105 (2 sztuki), SA108 (9 sztuk), SA132 (11 sztuk) i SA134 (2 sztuki). Łącznie jest ich 22 Jak dla mnie to 24 chyba że któregoś typu jest mniej

  • jatal – 08.06.2011

    SA108 jest 7.

  • mamadoo – 08.06.2011

    Z 34 ezt i 22 szynobusami chyba już można "robić" kolej. Czy tyle taboru wystarczy na wszystkie połączenia w Wielkopolsce?

  • sphinx – 08.06.2011

    Oczywiście, że nie wystarczy, na wszystkie połączenia taboru jest kilka razy za mało.

  • Kaczor – 13.06.2011

    z tego co wiem, to PR w Wielkopolsce używają około 50 EZT. I zimą to było mało. Także 34szt to tym bardziej za mało.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....