Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejna lokomotywa PKP CARGO w historycznych barwach. SM42-742

inforail
05.10.2018 06:36
0 Komentarzy

Kolejna lokomotywaPKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM42-742 zostaniezaprezentowana na terenie Zakładu Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńskukoło Zielonej Góry.

Lokomotywa SM42-742 przeszła w Czerwieńsku naprawę napoziomie P4 i przywrócono jej malaturę (zieleń z pomarańczowym pasem), którabył wykorzystywana w końcówce lat 90. ub. wieku i pierwszych latach obecnegowieku. Prezentacja lokomotywy odbędzie się w sobotę 6 października, w godz.11.00-14.00 na terenie zakładu w Czerwieńsku, a potem pojazd trafi do pracyeksploatacyjnej.

– Naprawa na poziomie P4 oznacza znaczącą modernizacjęlokomotywy. Otrzymujemy dzięki temu odnowiony, bardziej energooszczędny pojazd,który zapewnia także maszynistom wyższy komfort pracy – podkreśla CzesławWarsewicz, prezes PKP CARGO S.A. – Staramy się też takie naprawy wykorzystywaćdo przywracania części lokomotyw historycznych barw, gdyż w PKP CARGOprzywiązujemy ogromną wagę do pielęgnowania pięknej polskiej tradycji kolejowej– wyjaśnia prezes Warsewicz.

SM42-724 to lokomotywa spalinowa, przeznaczona do pracymanewrowej. Została wyprodukowana w 1975 r. w chrzanowskim FABLOK-u. Do pracyna PKP trafiła 17 października 1975 r. do byłej lokomotywowni w Gdyni. Należydo najbardziej popularnej serii lokomotyw w Polsce. Wyprodukowano łącznie 1822sztuk lokomotyw tej serii, w tym 1157 dla PKP. Posiada moc 588 kW (800 KM),prędkość konstrukcyjną 90 km/godz. i układ osi BoBo.

SM42-742 to już druga lokomotywa tej serii, której Spółkaprzywróciła dawną malaturę. Pierwszą była SM42-1006 ze Skansenu TaboruKolejowego w Chabówce.

Lokomotywa SM42-742 przeszła naprawę w Zakładzie NaprawTaboru w Czerwieńsku, należącym do spółki zależnej PKP CARGOTABOR ispecjalizującym się w naprawach rewizyjnych i głównych na poziomie P4 i P5.


Komentarze