TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejny szynobus dla Kolei Mazowieckich w listopadzie, następne w przyszłym roku
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 19.06.2013 13:03:20 3 komentarze
Kolejny szynobus dla Kolei Mazowieckich w listopadzie, następne w przyszłym roku

Jeszcze w tym roku na mazowieckie tory wyjedzie kolejny szynobus w barwach Kolei Mazowieckich. Tym razem będzie to skład wyprodukowany przez nowosądecki NEWAG. Pojazd zostanie skierowany do obsługi linii Tłuszcz –Warszawa Wschodnia –Siedlce –Czeremcha. Koszt inwestycji wyniesie ponad 12,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzić będą: 5,3 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego (w ramach funduszu kolejowego), a 7,2 mln zł z budżetu państwa. Umowę w tej sprawie podpisali marszałek Adam Struzik, wicemarszałek Krzysztof Grzegorz Strzałkowski oraz prezes zarządu firmy NEWAG S.A.

To już piąty szynobus, który zasili tabor Kolei Mazowieckich. Nowoczesny pojazd zastąpi wyeksploatowane, sprowadzone z Niemiec, składy na linii Tłuszcz –Warszawa Wschodnia –Siedlce –Czeremcha. Nowy szynobus będzie dwuczłonowy. 45-metrowy pojazd spalinowy pomieści jednorazowo około 250 pasażerów. Znajdzie się w nim 116 stałych miejsc siedzących. Będzie klimatyzowany, a z myślą o rodzicach z małymi dziećmi zostaną w nim zamontowane przewijaki dla niemowląt. Pojazd zostanie także dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdzie się w nim również miejsce do przewożenia rowerów. W trosce o bezpieczeństwo podróżnych przewidziano instalację monitoringu. Dodatkowym udogodnieniem dla maszynisty mają być kamery spełniające funkcje lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Szynobus będzie także posiadał wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty zainstalowany zostanie system rozgłoszeniowy umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami.

Zakup nowego szynobusu dla Kolei Mazowieckich to koszt 12 622 620 zł, z czego środki z budżetu województwa (w ramach funduszu kolejowego) wyniosą 5 328 510 zł, a z rezerwy celowej budżetu państwa 7 293 750 zł. Wykonawcą pojazdu będzie firma NEWAG S.A. Nowy szynobus powinien być gotowy do 30 listopada 2013 r.

Jak wspomnieliśmy będzie to już piąty szynobus, który w ciągu ostatnich trzech lat wyjedzie na mazowieckie tory. W latach 2011-2012 na ten cel samorząd Mazowsza przeznaczył ponad 11,7 mln zł. W 2014 roku planowany jest zakup kolejnych dwóch sztuk jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych. Szacowany koszt inwestycji to około 11,5 mln zł netto. Poza tym, w latach 2007-2013 Koleje Mazowieckie wzbogaciły się m.in. o 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych (181,7 mln zł –środki pochodziły z budżetu województwa mazowieckiego), 11 piętrowych wagonów sterowniczych i 26 piętrowych wagonów środkowych typu push-pull (254,1 mln zł, z czego ponad 219 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego, resztę stanowiła dotacja z budżetu państwa), 11 lokomotyw do składów w systemie push-pull (206,3 mln zł, z czego dofinansowanie unijne w ramach RPO WM wyniosło 79 mln zł, pozostała część pochodziła z budżetu województwa mazowieckiego), a także 16 ezt (395,1 mln zł, z czego dofinansowanie unijne w ramach POIiŚ wyniosło ponad 175,7 mln zł, pozostała część pochodziła z budżetu województwa mazowieckiego). Również w kolejnych latach Samorząd Województwa Mazowieckiego planuje szereg inwestycji mających na celu poprawę jakości taboru spółki. Wśród nich znajdują się m.in.: zakup 20 sztuk nowych piętrowych wagonów, 2 wagonów sterowniczych oraz 2 lokomotyw do składów pociągów typu push-pull, 12 nowoczesnych pięcioczłonowych ezt-ów, a także 10 dwuczłonowych ezt-ów.

Oprócz wzbogacania taboru samorząd Mazowsza przeznacza także środki na modernizacje dotychczasowych składów –w latach 2007-2011 ponad 207 mln zł, z czego 83 mln zł to dotacja unijna w ramach RPO WM, pozostała część pochodziła z budżetu województwa. Tego typu inwestycje planowane są również na kolejne lata. W 2014 r. zostanie przeprowadzona modernizacja ezt-ów jeżdżących w obrębie aglomeracji warszawskiej (258,6 mln zł, z czego 124,05 mln to dotacja unijna w ramach POIiŚ), a w 2015 r. pojazdów wożących pasażerów w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym (195,13 mln zł, z czego 93,6 mln zł to dotacja unijna w ramach POIiŚ). Ponadto na 2015 r. zaplanowano rozbudowę baz utrzymaniowo-naprawczych.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Newag
szynobus
  • Sebastian – 19.06.2013

    Szkoda tylko, że zarządca nie nadąża z rewitalizacją/modernizacją linii kolejowych na terenie województwa mazowieckiego. Ale czy gdzieś indziej w Polsce nadąża... :-/

  • Zygzak – 21.06.2013

    Wyrazy współpczucia, jeszcze pożałujecie tego wyboru.

  • sphinx – 21.06.2013

    Nie tak bardzo jak Czesi czy zachodniopomorskie. Przydomek Linka "dreamliner" nie wziął się z długiego zasięgu...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....