Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny Vectron w Polsce. CARGOUNIT!

inforail
06.09.2018 12:09
0 Komentarzy

6 września natorze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie została przekazana pierwsza lokomotywaSiemens Vectron dla CARGOUNIT i będziejeździć w barwach LOTOS Kolej.

-„Vectronyto najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowejkonstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania ispecyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadającezapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Cieszymy się,że CARGOUNIT dołącza do grona czołowych polskich firm takich jak PKP Cargo, czyDB Cargo Polska, które posiadają w swojej flocie lokomotywy Vectron. To pojazd,który sprawdzi się nie tylko dzisiaj, ale i przez kolejne kilkadziesiąt lat – powiedziałKrzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

– Vectronjest kolejną lokomotywą w parku pojazdów LOTOS Kolej, dzięki której zpowodzeniem będziemy realizować przewozy pociągów na długich trasach.Lokomotywa będzie obsługiwała jedne z ważniejszych tras transportowych LOTOSKolej realizowanych na potrzeby przewozu paliw wyprodukowanych w rafineriiGrupy LOTOS – dodał Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Lokomotywa na lata

Nowoczesnamodułowa i uniwersalna lokomotywa Siemens Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW ijest przeznaczona do prowadzenia zarówno składów towarowych, jak ipasażerskich. Pojazd może poruszać się z prędkością do 200 km/h i jestwyposażony w system ETCS. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy,Austrię, Czechy, Słowację, Rumunię i Węgry, przy czym pojazdy z platformyVectron mają możliwość kursowania aż w 18 europejskich krajach i odpowiadajązapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych łatwo dostosowującsię do wymogów użytkowania. W ciągu kilku lat flota ponad 730 lokomotyw Vectronprzejechała ponad 110 milionów kilometrów

Kolej 4.0

W trakcieoficjalnej prezentacji lokomotywy Siemens przekazanej dla CARGOUNIT obyło sięseminarium z cyklu Kolej 4.0. Tematem tegorocznej edycji były nowoczesnerozwiązania konstrukcyjne pojazdów trakcyjnych na przykładzie lokomotywyVectron. Podczas panelu dyskusyjnego jego uczestnicy: Ignacy Góra – UrządTransportu Kolejowego, Andrzej Massel – Instytut Kolejnictwa, Jakub Majewski –Fundacja ProKolej, Krzysztof Celin?ski – Siemens Mobility, Anatol Kupryciuk –LOTOS Kolej i Piotr Ignasiak – CARGOUNIT dyskutowali na temat korzyściwynikających z operowania wielosystemowymi lokomotywami w ruchu pasażerskim itowarowym na terenie Europy. Doszło do wymiany opinii i prezentacji dobrychpraktyk wdrażania nowych technologii w obszarze lokomotyw, a takżeprzedstawiono nowoczesne metody badawcze taboru kolejowego.

Pierwsze Vecrton

ObecnieCARGOUNIT posiada m.in. 4 lokomotywy E6ACT Dragon oraz 3 lokomotywy Gama. Wplanach spółki jest zakup kolejnych nowoczesnych lokomotyw z przeznaczeniem doprzewozów zarówno towarowych, jak i pasażerskich, w Polsce i w Europie.

-„Stalepowiększamy naszą flotę pojazdów szynowych dostosowując ofertę handlową dopotrzeb Klientów. Nowa lokomotywa modułowa Siemens Vectron wpisuje się wstrategię CARGOUNIT zwiększania udziału nowoczesnych pojazdów szynowych w całejnaszej flocie. Bardzo ważny jest dla nas fakt, że platforma Vectrona jestuniwersalna i może służyć przewoźnikom większości krajów europejskich. Coniezmiernie nas cieszy, nowa lokomotywa już znalazła swoje przeznaczenie ibędzie służyć przewoźnikowi LOTOS Kolej – podsumował dzisiejsze wydarzenie Wojciech Gruszka, menedżerds. Kluczowych Klientów CARGOUNIT.

Komentarze