Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Komplet zmodernizowanych EN57AL w Kolejach Mazowieckich, czas na nowe

inforail
31.05.2017 13:14
0 Komentarzy

W środę, 31 maja 2017r., w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. został przekazany Kolejom Mazowieckimostatni ze zmodernizowanych w ramach umowy ezt EN57AL.

Naprawy 39 pojazdów w poziomie utrzymania P5 z modernizacjąelektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 zostały zrealizowane w latach2016 – 2017. Umowa pomiędzy stronami została zawarta 17 grudnia 2015 r., a jejpełna realizacja została zaplanowana na 31 maja 2017 r. Wykonawca zobowiązałsię do wykonania obligatoryjnych prac przy taborze podczas naprawy w poziomieutrzymania P5, wynikających z dokumentacji systemu utrzymania, oraz dowykonania gruntownej modernizacji tych pojazdów. Wszystkie 39 pojazdów zostałozmodernizowanych zgodnie z obowiązującymi normami w zakresie między innymikomfortu jazdy, poziomu hałasu wewnątrz i na zewnątrz pojazdów czybezpieczeństwa. Każdy z pojazdów posiada 160 wygodnych miejsc siedzących.Zostały wyposażone w nowoczesne przetwornice statyczne, agregaty sprężarkowe iwyłączniki szybkie.

W ezt zastosowano układ rozruchu i hamowania dynamicznego zrekuperacją energii, co ma duże znaczenie dla KM w kontekście koniecznościoszczędzania energii trakcyjnej. Pojazdy wyposażono w nowe silnikiasynchroniczne, pozwalające między innymi na osiąganie prędkości maksymalnej120 km/h z pełnym obciążeniem. Zmodernizowano wózki, zamontowano system drzwiodskokowo-przesuwnych oraz system informacji pasażerskiej. Wnętrze każdegowagonu ma rozlokowane kamery, tak aby nie było martwych pól. Zainstalowanotakże nowoczesny system klimatyzacji z funkcją ogrzewania przedziałówpasażerskich, kabiny WC – także w wersji dla niepełnosprawnych – urządzenia dowsiadania dla osób na wózkach inwalidzkich, czy też stoliki i stojaki na rowery.Pojazdy zostały wyposażone w urządzenia do udostępniania bezprzewodowegopołączenia internetowego (WiFi), gniazdka zasilania sieciowego (230V) orazsystem zliczania pasażerów.

Wartość kontraktu wyniosła 214 110 000,00 zł netto, a kwotabrutto to 263 355 300,00 zł. Umowa została zrealizowana w zaplanowanymterminie. Ostatni z pojazdów, tj. ezt EN57 o numerze 1902 był ostatnim z 39,który przeszedł w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. naprawę w poziomie utrzymania P5wraz z modernizacją.

Jesteśmy zadowoleni zewspółpracy z ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. i PESA Bydgoszcz SA przy realizacjikontraktu. Dziękujemy kierownictwu obu firm i załogom. Naprawy taboru wraz zoczekiwanym zakresem ich modernizacji zostały wykonane w sposób profesjonalny,na wysokim poziomie jakościowym. Pojazdy będą mogły być wykorzystywane jeszczeprzez przynajmniej 15 lat. Elektryczne zespoły trakcyjne po naprawach ZNTKzostały skierowane do obsługi przewozów w obrębie Sekcji Napraw i EksploatacjiTaboru w Tłuszczu do realizacji rozkładu jazdy pociągów przede wszystkim wrelacji Warszawa Wileńska – Małkinia – powiedział Czesław Sulima, członekzarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. Od tej chwili Koleje Mazowieckie dysponują taborem nowym bądź pomodernizacjach i tym samym zostały zrealizowane wszystkie plany wynikające zpolityki taborowej przewoźnika do 2017 r. Przed nami kolejne zamierzenia, m.in.nabycie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w latach 2018-2022 –dodał Sulima.


Komentarze