TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kończy się budowa drugiej estakady kolejowej w centrum Krakowa
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.08.2020 19:45:16
Kończy się budowa drugiej estakady kolejowej w centrum Krakowa (mat. pras.)

Do końca tego roku powinna być gotowa druga estakada budowana w ramach modernizacji kolejowej linii średnicowej E30 biegnącej przez centrum Krakowa.

Zgodnie z planami cała inwestycja zostanie zrealizowana do końca przyszłego roku. Rozpoczęte w lipcu 2017 roku prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, a także przystanków kolejowych Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Pierwsza z estakad została ukończona w lipcu zeszłego roku i od tego czasu poruszają się po niej pociągi.

Jak poinformował PAP Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, budowa drugiej estakady jest zaawansowana – praktycznie gotowa jest betonowa konstrukcja pierwszej części, biegnącej wzdłuż ul. Blich. Wykonawca jesienią będzie mógł przystąpić tam do układania torów i montażu sieci trakcyjnej.

Na drugiej części estakady – od ul. Grzegórzeckiej do ul. Miodowej - prace przy betonowaniu jej konstrukcji są zaawansowane w 80 proc. Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku wszystkie elementy betonowe estakady zostaną ukończone i rozpoczną się prace związane z montażem infrastruktury kolejowej.

W sumie PLK przebudowują 20 kilometrów torów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

"Modernizacja krakowskiej linii średnicowej polega w dużej mierze na rozbudowie o dodatkowe dwie pary torów pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów, z przeznaczeniem głównie dla pociągów aglomeracyjnych. Dzięki temu znacznie się zwiększy przepustowość tej najważniejszej linii kolejowej w mieście, co pozwoli na uruchomienie dodatkowych pociągów regionalnych" - wskazał Hamarnik.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest pod koniec 2021 r.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
estakada
wiadukt

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....