TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Konstantynów Łódzki skutecznie walczy z CPK
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.05.2020 12:45:08
Konstantynów Łódzki skutecznie walczy z CPK (mat. pras.)

Wsłuchując się w głosy mieszkańców postanowiliśmy rozważyć również wariant przebiegu nowych linii Kolei Dużych Prędkości omijający Konstantynów Łódzki – poinformował podczas prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild.

Marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber zaprosił szefa CPK, by skonsultować z nim przebieg nowej trasy linii kolejowej prowadzącej przez woj. łódzkie do nowego lotniska zlokalizowanego między Warszawą a Łodzią.

Jeden z zaproponowanych pod koniec stycznia wariantów tras KDP przebiegający przez teren woj. łódzkiego w tzw. wariancie północnym wywołał duże protesty mieszkańców m.in. Łodzi z osiedli Złotno, Zdrowie, Mileszki oraz Konstantynowa Łódzkiego, Lutomierska, Szadku, Brzezin, Wodzieradów. Zwracano uwagę, że linia kolejowa 85 ma przebiegać m.in. przez rezerwat przyrody Polesie Konstantynowskie i zabytkowy park Piłsudskiego, co może doprowadzić do ich degradacji, a w Konstantynowie Łódzkim przez osiedla mieszkaniowe i tereny przeznaczone pod zabudowę jednorodzinną, a także przecina planowany zbiornik wodny Bechcice Konstantynów.

Tej sprawie poświęcona była m.in. sesja Sejmiku woj. łódzkiego z udziałem pełnomocnika rządu ds. CPK Marcina Horały oraz – jak przypomniał marszałek – trwała "burzliwa" debata z udziałem mieszkańców regionu.

"Za chwilę będą ogłoszone wyniki konsultacji, a nam zależy na tym, żeby nasz głos, głos dużej części mieszkańców woj. łódzkiego był wysłuchany przez ministerstwo i Centralny Port Komunikacyjny" – podkreślił Schreiber.

Wild wskazał, że CPK to projekt, którego celem jest włączenie jak największej liczby mieszkańców Polski w system transportu publicznego i kolejowego.

"W pobliżu Łodzi dostrzegliśmy bardzo istotne opory w Konstantynowie Łódzkim(...) Dlatego, wsłuchując się w głos mieszkańców, postanowiliśmy rozważyć również wariant omijający Konstantynów Łódzki" – ogłosił prezes portu.

Zaznaczył jednocześnie, że bez sprawnego transportu publicznego rozwój wielu miast, także w pobliżu Łodzi, nie będzie mógł nastąpić. Dlatego - jak mówił szef CPK – z perspektywy celów programu kluczowe jest, aby wszyscy mieszkańcy, którzy tego chcą mieli możliwość skorzystania z transportu publicznego.

"Dla nas ten warunek musi zostać spełniony. Dlatego w dzisiejszych rozmowach poszukiwaliśmy takiego rozwiązania, które mogłoby uwzględnić te głosy, które do nas dochodziły w ramach konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL), ale jednocześnie zapewnić dostęp do transportu publicznego, jak największej liczbie mieszkańców. Jestem przekonany, że razem wypracujemy rozwiązanie, które będzie mogło zrealizować te dwa cele" – podkreślił Wild.

CPK - według założeń rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną - węzłem przesiadkowym, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. Zgodnie z zapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
łódzkie
Konstantynów Łódzki

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....