TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

KPK bez linii Skarżysko Kamienna – Kozłów. Są protesty
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 20.03.2019 15:09:49
KPK bez linii Skarżysko Kamienna – Kozłów. Są protesty (źródło: Wikipedia/Fot. Paweł Marynowski, lic. CC-BY-SA-3.0)

Świętokrzyska PO zaapelowała w środę do premiera o przywrócenie finansowania - w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. - umożliwiającego remont linii kolejowej nr 8 od Skarżyska-Kamiennej do Kozłowa.

Pieniądze przewidziane obecnie pozwalają na realizację samego projektu inwestycji. Modernizacja linii kolejowej nr 8 od Skarżyska-Kamiennej, przez Kielce do Kozłowa w Małopolsce, miała kosztować ok. 600 mln zł. Inwestycję w takiej kwocie przewidziano do realizacji w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. (KPK), dzięki wsparciu funduszy unijnych.

W październiku 2017 r. w Kielcach z udziałem przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podpisano umowę o wartości ok. 14 mln zł, na przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji. Jak wówczas podawano, dokumentacja miała być gotowa do 2019 r., a sama inwestycja miała być zrealizowana do 2022 r.

W zaktualizowanej w lutym br. wersji KPK - którą można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury - zapisano na tę inwestycję ponad 20 mln zł.

W związku z tymi zmianami, świętokrzyska PO wystosowała do premiera Mateusza Morawieckiego interpelację z apelem, o przywrócenie środków w KPK dla województwa świętokrzyskiego w dotychczasowej wysokości. "Bez dobrze rozwiniętej komunikacji drogowej oraz kolejowej nasz region skazany jest na dalszą marginalizację – a w perspektywie długoterminowej – całkowitą utratę konkurencyjności w stosunku do innych województw naszego kraju" – podkreślono w piśmie.

Przewodniczący świętokrzyskiej PO poseł Artur Gierada przypomniał podczas konferencji prasowej, że niedawno zarząd świętokrzyskiej Platformy skierował do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego uchwałę dotyczącą powstrzymania marginalizacji regionu przy inwestycjach drogowych.

"My dzisiaj, jako PO, robimy wszystko żeby pobudzić ten rząd do tego, żeby naszego województwa nie marginalizował(…) Apelujemy także do posłów PiS, aby stanęli z nami ramię w ramię za tą inwestycją" – dodał Gierada, zaznaczając że wszyscy świętokrzyscy posłowie mogą w formie elektronicznej poprzeć interpelację w sprawie środków na KPK.

Jak ocenił, inwestycja na linii kolejowej nr 8 w ramach aktualizacji KPK "nie została nawet odłożona na listę rezerwową czy podzielona na etapy". "Dziś rząd PiS nie daje nam jako mieszkańcom województwa świętokrzyskiego najmniejszej nadziei, że ta inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu najbliższych lat" – dodał Gierada.

Świętokrzyska posłanka PO Marzena Okła-Drewnowicz oceniła, że przesunięcie w czasie realizacji tej inwestycji, dla samego Skarżyska-Kamiennej - gdzie znajduje się duży węzeł kolejowy - może być "zaprzepaszczeniem wielkiej możliwości modernizacyjnej". W tym kontekście wymieniła planowane tu - w ramach innych projektów - budowę tunelu pod torami i remont budynku dworca kolejowego.

Zasiadająca w sejmowej komisji infrastruktury świętokrzyska posłanka PiS Maria Zuba, oceniła w rozmowie z PAP, że jest jeszcze szansa na szybszą realizację remontu linii kolejowej nr 8, ale kluczową jest tu kwestia dobrej współpracy lokalnych samorządów z inwestorem. Chodzi o sprawę inwestycji, które miały być realizowane w połączeniu z remontem tej linii i partycypacji samorządów w tych przedsięwzięciach. To m.in. kwestia budowy parkingu na dworcu kolejowym w Kielcach i likwidacji przejazdu kolejowego w Suchedniowie.

"Te inwestycje, które będą przygotowane najlepiej i najszybciej, one będą realizowane (…) Nie jest to stracone, jeżeli samorządy jasno podejmą decyzję, to jest szansa by walczyć jeszcze o te pieniądze" – zaznaczyła Zuba.

Prezes świętokrzyskiego PiS poseł Krzysztof Lipiec powiedział PAP, że "być może" w związku z rosnącymi cenami przetargów na inwestycje infrastrukturalne, trzeba zasilić bardziej zaawansowane w realizacji projekty, niż linia kolejowa nr 8 - stąd nowe zapisy w KPK. "PO miała osiem lat by dobrze zrealizować Krajowy Program Kolejowy. Tego nie zrobili. To za naszych rządów do tego programu na rzecz świętokrzyskiego zostało dopisane 400 mln zł" – dodał poseł.

PAP poprosiła PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o zajęcie stanowiska w sprawie zmniejszenia finansowania inwestycji na linii kolejowej nr 8 ze Skarżyska-Kamiennej do Kozłowa, w ramach zaktualizowanego KPK. W odpowiedzi Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego spółki poinformowała, że PKP PLK nie odstępują od realizacji projektu, a w KPK w bieżącej perspektywie finansowej przewidziano dla tego przedsięwzięcia prace projektowe.

"W kolejnej perspektywie, po zapewnieniu finansowania, będzie realizacja inwestycji. Obecnie trwa projektowanie, którego ukończenie przewidywane jest w trzecim kwartale 2022 r. Planowane jest zwiększenie zakresu projektowania i realizacji inwestycji" – dodała.

Linia kolejowa nr 8 Warszawa-Kraków przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów, Kozłów łączy trzy województwa: mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Liczy ok. 316,5 km długości i jest jedną z ważniejszych linii kolejowych w Polsce. Jej poszczególne odcinki są od kilku lat sukcesywnie modernizowane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
KPK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....