Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków przygotowuje dodatkowe przystanki SKA

inforail
11.09.2019 09:36
0 Komentarzy

Obecnie w planachfinansowych miasta Krakowa znajduje się budowa trzech przystanków kolejowych wramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: Kraków Swoszowice, Kraków PrądnikCzerwony i Kraków os. Piastów.

Jeśli nie będzie odwołań od decyzji środowiskowych, powinnyzostać zrealizowane do końca 2022 r.

Dla przystanku Kraków Swoszowice przygotowana została pełnadokumentacja projektowa oraz wydane zostały niezbędne decyzje administracyjne,w tym pozwolenie na budowę. Aktualnie, na mocy porozumienia zawartego zMiastem, PKP PLK S.A. jako inwestor zastępczy przygotowuje proceduręprzetargową na projekt wykonawczy i budowę przystanku. Przetarg ogłoszonyzostanie w najbliższych miesiącach. Miasto zawarło umowę z WojewództwemMałopolskim na współfinansowanie projektu ze środków RPO WM na lata 2014-2020 wramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Zgodnie z Wieloletnią PrognoząFinansową (WPF), inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2020-2022. Kosztinwestycji szacowany jest na 28 mln zł.

W końcowej fazie znajdują się prace nad dokumentacjąprojektową dla przystanku Kraków Prądnik Czerwony. Złożony został wniosek owydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej. Oczekuje się, żepozwolenie na budowę przystanku zostanie uzyskane w I kwartale 2020 r. Zgodniez WPF inwestycja planowana jest do realizacji w latach 2021-2022. Koszinwestycji oszacowany został na 49 466 800 zł.

Inwestycja pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wrejonie os. Piastów (ZIT)”, w ramach którego powstanie przystanek Kraków os.Piastów, w sierpniu 2019 r., na mocy decyzji Generalnego Dyrektora OchronyŚrodowiska uzyskała ostateczność decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodyna realizację inwestycji, co otwiera drogę do dalszych prac projektowych.Zgodnie z WPF realizacja inwestycji zaplanowana została na lata 2020-2021.Koszt inwestycji oszacowany został na ok. 24 mln zł. Z uwagi na trwającą blisko2 lata procedurę rozpatrywania przez GDOŚ odwołań od decyzji środowiskowej,należy liczyć się z opóźnieniem realizacji inwestycji w stosunku do terminówprzyjętych w WPF.

Szansa na wprowadzenie do planów inwestycyjnych kolejnychprzystanków SKA pojawić się może wraz z nowym budżetem Unii Europejskiej nalata 2021-2027.


Komentarze