TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kućmin: Bombardier będzie oferował w Polsce wszystkie pojazdy szynowe
InfoRail - Opublikowano: 07.11.2016 09:01:25 2 komentarze
Bombardier będzie oferował w Polsce wszystkie pojazdy szynowe

Czy Bombardier jest zainteresowany polskim rynkiem i czy jest szansa na ponowne pojawienie się producenta w przetargach ? m.in. o to pytamy Janusza Kućmina, Generalnego Przedstawiciela na Polskę przy okazji otwarcia nowej hali produkcyjnej we Wrocławiu.

InfoRail: Co otwarcie nowej hali produkcyjnej zmieni w działalności Bombardiera?

Janusz Kućmin: Bombardier w Polsce wszedł w XXI wiek, jeśli chodzi o produkcję pudeł i taboru kolejowego. Zastosowaliśmy najnowsze technologie we Wrocławiu ? spawanie laserowe elementów wielkogabarytowych. Po raz pierwszy takie elementy jak np. ściany pociągów będą wykonywane bez udziału człowieka. Wykona to robot za pomocą wiązki promieni laserowych. To dzisiaj najwyższa możliwa do osiągnięcia jakość spoiw.

InfoRail: Czy jakaś inna fabryka w Polsce stosuje taką metodę?

Janusz Kućmin: Na dużą skalę nic o tym nie wiemy. Na pewno nie w branży kolejowej. Tradycyjnie Bombardier jest liderem innowacyjności. Staramy się. Zwiększamy produkcję, zatrudnienie wzrośnie nam z obecnie zatrudnianych 700 pracowników do około tysiąca.

InfoRail: Mimo, że większą część prac będzie wykonywał robot?

Janusz Kućmin: Robot będzie wykonywał znaczącą część prac, ale praca ludzka jest nieunikniona. Wielka hala jest nieunikniona, razem ze spawaniem, lakiernie, śrutownie. To wszystko wymaga nadzoru.

InfoRail: Jak zwiększy się praca fabryki we Wrocławiu.

Janusz Kućmin: Wzrośnie o 100 %. Dzisiaj to około 150 pudeł rocznie. Po zmianach będzie to 300 pudeł, co daje średnią na poziomie około jednego pudła na dzień.

InfoRail: Jakie to będą pudła?

Janusz Kućmin: Wszystkie typy TRAXX-ów, S-Bahn dla Hamburga. Nowa hala jest dedykowana pociągom dużych prędkości, na razie jest zabukowana dla ICE4 dla Deutsche Bahn. W miarę pozyskiwania innych kontraktów będą one realizowane we Wrocławiu. Produkcja pudeł ICE4 potrwa około 7 lat.

InfoRail: Czy wszystkie pudła pociągów ICE4 powstaną we Wrocławiu?

Janusz Kućmin: Nie wszystkie. To jest duży projekt, część będzie realizowana we Wrocławiu.

InfoRail: Czy we Wrocławiu będą powstawać jakiekolwiek kompletne składy?

Janusz Kućmin: Różne scenariusze są możliwe.

InfoRail: 100% wrocławskiej produkcji to eksport, dlaczego Bombardiera nie ma w Polsce?

Janusz Kućmin: To pytanie dla naszych klientów.

InfoRail: Co zatem klienci muszą zrobić, żeby Bombardier pojawił się w przetargach?

Janusz Kućmin: Nie należy rozpatrywać tego w tych kategoriach. Klient zawsze ustala warunki, poziom jakości produktów. W chwili obecnej Bombardier jest, mamy bardzo dużo pojazdów do zaproponowania, lokomotywy, ale nie tylko. Myślę, że po doświadczeniach lat minionych coraz większą wagę zamawiający będzie zwracał uwagę na jakość produktów i możliwie niskie koszty utrzymania i eksploatacji. To otwiera przed Bombardierem szansę na pojawienie się na polskim rynku na większą skalę.

InfoRail: Czy w grę wchodzą tylko lokomotywy?

Janusz Kućmin: Wszystkie pojazdy szynowe.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
  • www – 07.11.2016

    Bombardierowi coś ostatnio nie idzie. Trudno się dziwić, że zaczyna poważnie myśleć o rynkach, które do niedawna były drugorzędne. Jeżeli zaproponują konkurencyjne produkty to mają szansę.

  • jatal – 08.11.2016

    Problem w tym że nie są w stanie zaproponować konkurencyjnych produktów. Z tych wszystkich typów to śmiało można wykluczyć EZTy, SZTy, HSy, tramwaje. Pozostają lokomotywy ale i tu większe szanse widzę po stronie Siemensa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....