TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Łączenie i dzielenie składów na stacji Sandomierz?
InfoRail - Opublikowano: 02.08.2016 09:10:40 4 komentarze
Łączenie i dzielenie składów na stacji Sandomierz? (źródło: Wikipedia/WM4034)

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie prowadziło dotychczas analiz dotyczących kwestii łączenia i dzielenia składów pociągów na stacji. Piotr Stomma zapewnia, że wariant taki zostanie przeanalizowany pod kątem wpływu na wygodę podróżowania (wydłużenie czasu przejazdu) oraz na koszty funkcjonowania połączeń (konieczność zatrudnienia dodatkowego personelu w związku z realizacją manewrów).

Taki pomysł wysunął poseł Rafał Weber, który zaproponował, aby właśnie w Sandomierzu następowało sprzęganie wagonów wszystkich bezpośrednich pociągów pasażerskich jadących z Rzeszowa do Warszawy przez Sandomierz z wagonami pociągów pasażerskich jadących z Przemyśla przez Jarosław, Przeworsk, Leżajsk i Stalową Wolę. W życie idea ta miałaby zostać wcielona w momencie rozpoczęcia kursowania bezpośrednich pociągów pasażerskich z Rzeszowa do Warszawy po ww. zmodernizowanych odcinkach linii kolejowych. A to ma nastąpić w 2020 roku.

Poseł argumentuje, że czynność sprzęgania wagonów w Sandomierzu spowoduje około 20-minutowe wydłużenie czasu przejazdu ww. pociągów pasażerskich z Rzeszowa do Warszawy, ale umożliwi bezpośrednie kolejowe połączenia pasażerskie z Przemyśla przez północną część województwa podkarpackiego do Warszawy w atrakcyjnej liczbie kursów. Z Rzeszowa do Warszawy po ww. zmodernizowanych odcinkach linii kolejowych planowane są minimum 4 kursy tam i 4 kursy z powrotem dziennie jak to ma miejsce obecnie ww. pociągach TLK z Rzeszowa czy z Przemyśla przez Rzeszów i Lublin do Warszawy.

Poza tym, zdaniem posła, dzięki sprzęganiu wagonów na stacji kolejowej w Sandomierzu w rozkładzie jazdy np. dla Leżajska i dla Stalowej Woli, dla tych sprzęganych w Sandomierzu kursów, byłaby Warszawa, co z punktu widzenia pasażera jest kluczowe. Wiąże się to z brakiem uciążliwości przesiadania się byłoby znakomitym rozwiązaniem dla pasażerów z północnej części województwa podkarpackiego. Poseł przekonuje, że atrakcyjna liczba kursów z Rzeszowa do Warszawy przez Sandomierz, Radom sprzęganych w Sandomierzu i pociągami jadącymi od strony Leżajska, przez Nową Sarzynę, Rudnik nad Sanem, Nisko czy Stalową Wolę zachęciłaby pasażerów z tych miast do wybierania kolei jako szybkiego, wygodnego i ekologicznego środka transportu przy planowaniu podróży do/z Warszawy i dalej.

Odcinki linii kolejowych z Przemyśla przez Jarosław, Przeworsk, Leżajsk i Stalową Wolę do Sandomierza są w dużym stopniu dwutorowe, dzięki czemu ich przepustowość pozwoli na płynne kursowanie wielu pociągów pasażerskich, w tym regionalnych oraz pociągów towarowych.

Obecnie mieszkańcy Stalowej Woli, chcąc jechać ww. pociągami TLK do/z Warszawy, są skazani na uciążliwość dojazdu do/z przystanku kolejowego Pilchów leżącego 7 km od centrum Stalowej Woli. Ten fakt skutecznie zniechęca większość mieszkańców tego miasta do korzystania z ww. pociągów TLK. Plusem proponowanego sprzęgania wagonów w Sandomierzu jest linia kolejowa nr 68, która biegnie przez Przeworsk i Leżajsk, przecinając Stalową Wolę na pół. Przystanek kolejowy Stalowa Wola Centrum znajduje się w centrum Stalowej Woli przy dworcu PKS i głównym przystanku busów, co generuje dużą ilość pasażerów.

Nie bez znaczenia, zdaniem posła, jest też fakt, że dzięki proponowanemu sprzęganiu pociągów w Sandomierzu, Stalowa Wola, Nisko, Rudnik nad Sanem, Nowa Sarzyna oraz Leżajsk uzyskałyby bezpośrednie i szybkie kolejowe połączenie z Jarosławiem i Przemyślem, co byłoby uzupełnieniem i alternatywą dla wolniejszych kolejowych połączeń regionalnych z przesiadką w Przeworsku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sandomierz
Rzeszów
Przemyśl
  • kolejFAN – 02.08.2016

    dobry pomysł! kto to widział żeby wszystko pchać na Kolbuszową i jakiś Pilchów skoro są tory przez Stalową do Przeworska co pozwala skrócić wiele km na trasie do Przemyśla.

  • goscdb – 02.08.2016

    nie trzeba az 20 minut! jesli będą jednostki to kwestia 10 minut, można jeszcze pomysleć o dodatkowej jednostce z Dębicy albo Mielca, ewentualnie sztywno skomunikowanych z kursami warszawskimi kursach regionalnych od strony Mielca.

  • kolejFAN – 03.08.2016

    jakie jednostki? przecież chodzi o składy wagonowe TLK./IC

  • si – 11.02.2017

    "Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie prowadziło dotychczas analiz dotyczących kwestii łączenia i dzielenia składów pociągów"To tym aż musi zajmować się ministerstwo?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....