Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express chce jeździć z Pragi na Ukrainę. Przez Polskę

inforail
23.01.2019 06:51
0 Komentarzy

LEO Express Globala.s. planuje od 11 grudnia 2019 r. do 10 grudnia 2024 r. codziennie realizowaćkursy na trasie z Pragi do Medyki – poinformował UTK.

Z Pragi pociągi mają wyjeżdżać cztery razy na dobę, o godz.08:09, 10:09, 12:09 oraz 16:09. Z powrotem pociągi będą odjeżdżać o godz.23:16, 01:38, 06:38 oraz 9:38.

22 listopada 2018 r. LEO Express Global a.s. złożył doPrezesa Urzędu Transportu Kolejowego powiadomienie o planowanych usługachpasażerskich na trasie Praha hl. n. – Mostiska 2 (ukr. Мостиська IІ). 15stycznia 2019 r. przewoźnik przekazał ostatnią korektę do wniosku o przyznanieotwartego na trasie międzynarodowej. W ostatecznej wersji powiadomieniaprzewoźnik zadeklarował przejazdy na trasie Praha hl. n. – Medyka (granicapaństwa) – Praha hl. n. Część trasy, na której LEO Express Global planujerealizować nową usługę, przebiega przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Ztego względu Prezes UTK jest organem uprawnionym do wydania otwartego dostępuna odcinku przebiegającym przez obszar Rzeczypospolitej Polskiej, w ramachtrasy międzynarodowej.

Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji (UE) Nr869/2014 Prezes Urzędu Transportu Kolejowego niezwłocznie publikuje na swojejstronie internetowej powiadomienie nadesłane przez wnioskodawcę. W związku zotrzymaniem od LEO Express Global a.s. powiadomienia o planowanych nowychmiędzynarodowych usługach pasażerskich uruchomiona została proceduraprzewidziana tym rozporządzeniem.

LEO Express Global posiada licencję ważną bezterminowo,certyfikat bezpieczeństwa część A (ważny do 11 kwietnia 2020 r.) wydany przezczeski organ regulacyjny, a także certyfikat bezpieczeństwa część B (ważny do20 kwietnia 2022 r.), przyznany na podstawie decyzji Prezesa UTK.

Przewoźnik wskazuje na to, że głównym celem proponowanychprzewozów pasażerskich jest uzupełnienie dotychczasowej oferty przewozowej wrelacji Praha hl. n. – Lviv. Aktualnie świadczy on usługę przewozu w systemiekombinowanym, tj.: na relacji Praha hl. n. – Bohumín pasażerowie podróżująpociągiem Leo Express Global, a relację Bohumín – Lviv pokonują autokaremskomunikowanym z pociągiem. Dodatkowo LEO Express Global wskazuje nauzupełnienie swojej oferty na odcinku kolejowym Praha hl. n. – Kraków Główny.


Komentarze