Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express wjechał do Polski

inforail
20.07.2018 18:46
0 Komentarzy

Z około 20 minutowymopóźnieniem pierwszy pociąg LEO Express wjechał do Polski. To historyczna chwila.Przewoźnik czekał na to dość długo.

Na razie, jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl, pociągiczeskiego przewoźnika będą kursować w weekendy, jednak LEO Express zapowiadadalszy rozwój połączeń.

Jak na pierwszy kurs frekwencja w pociągu wygląda na całkiemniezłą, choć nie wszystkie miejsca są zajęte. Należy jednak pamiętać, że częśćpodróżnych to zaproszeni goście i dziennikarze. Prawdziwy test zatem dopieroprzed przewoźnikiem.

Po wjeździe do Polski w pociągi zabrzmiał polski hymn.Pierwsza stacja Zebrzydowice. Bez fajerwerków na peronie, jedynie w obstawieSOK-istów pociąg obsłużył pierwszą polską stację. Przewoźnik poczęstowałpasażerów szampanem i ruszyliśmy w dalszą drogę. Na razie jedziemy nawiększości odcinków z prędkością 120 km/h, choć za Pszczyną Flirt przyśpieszył jużdo 130 km/h. Trochę trzęsie, jednak bardzo wygodne fotele to niwelują. Dużymplusem LEO Express jest właśnie komfort, jaki oferują pociągi Flirt. Są tojedne z bardziej wygodnych składów jakie obecnie kursują w Polsce. Wartoprzypomnieć, że zostały one wyprodukowane w Siedlcach. Kusząca może okazać siętakże cena biletu. Przewoźnik zapowiada, że do Pragi można pojechać już za 19zł.

W ostatnich dniach pojawiło się sporo komentarzy, że ma byćto konkurencja dla PKP Intercity. Należy jednak przyjąć, że w tej formie będzieto raczej uzupełnienie oferty na rynku niż rzucenie rękawicy naszemu narodowemuprzewoźnikowi. Wyjazd z Pragi w godzinach popołudniowych i przyjazd do Krakowaw okolicach północy i powrót do stolicy Czech z wyjazdem z Krakowa około 5 ranosprawia, że LEO Express wypełnia raczej lukę w ofercie połączeń do Czech.Wspomniane godziny wyjazdu sprawiają, że pociąg jest mało atrakcyjny np. dla pasażerówz Warszawy. Chcąc dostać się do stolicy musimy korzystać z nocnego połączeniaautobusowego, ponieważ ani z Katowic, ani też z Krakowa pociąg LEO Express niejest skomunikowany z połączeniami PKP Intercity do Warszawa. Te po prostu takpóźno już nie kursują.

Dodatkowo mało atrakcyjny wydaje się czas przejazdu między Katowicamia Krakowem, ze względu na trwający remont torów. To już jednak kwestia, naktórą przewoźnik nie ma wpływu.

Wjazd pierwszego pociągu LEO Express do Polski to bezwątpienia historyczna chwila. Nastąpiło otwarcie rynku dla przewoźnikaprywatnego. Z uwagą należy obserwować, miejmy nadzieję, rozwój tego połączenia.Jak pamiętamy LEO Express czekał na wejście z pociągami do Polski dość długo.Start pociągu byt przekładany wielokrotnie, ale udało się. Udało się takżeniemal w ostatniej chwili zdobyć dopuszczenie dla Flirtów, aby te mogły jeździćpo Polsce. To też pokazuje, że łatwo nie było…

Komentarze