Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linia kolejowa Nowy Zagórz–Łupków będzie przebudowana

inforail
08.01.2020 09:15
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowerozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz –Łupków na Podkarpaciu. Opracowanie dokumentacji kosztować będzie ponad 8 mlnzł, ma być gotowa w połowie 2022 r.

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK,przygotowane będą plany dotyczące modernizacji torów i rozjazdów, przebudowystacji i przystanków oraz wymiany mostów i wiaduktów na trasie z Nowego Zagórzado Łupkowa.

Wykonawcą dokumentacji projektowej będzie konsorcjum firm zliderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Konsorcjum będzie teżpełniło nadzór autorski dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 NowyZagórz – Łupków”. Wartość podpisanej umowy to ponad 8 mln zł.

Jak podkreślił Hamarnik, przygotowanie studium wykonalnościi dokumentacji pozwoli na rozpoczęcie przebudowy ponad 50-kilometrowej liniikolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków wpobliżu granicy polsko – słowackiej.

„Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozówpasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna – Łupków, Zagórz– Komańcza, Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja)” – dodał.

Linia ma być zrewitalizowana do 2027 r. Wymiana torów,rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na zwiększenie poziomubezpieczeństwa i wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Projekt ma byćprzygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, atowarowe 50 km/h.

Hamarnik zaznaczył, że są to prędkości na jakie linia ocharakterze górskim została zbudowana. „Sprawdzone zostaną również możliwości –tam, gdzie to będzie możliwe, zwiększenia prędkości” – stwierdził.

W ramach inwestycji zmodernizowane będą perony na 5 stacjachi 9 przystankach, będą one m.in. dostosowane do osób niepełnosprawnych.

Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych, wtym m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz jeden tunel kolejowy. Na tym odcinkuzlokalizowanych jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania terównież mają być zmodernizowane. Dokładny zakres prac budowlanych zostaniesporządzony w dokumentacji projektowej.


Komentarze