TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Linia nr 146 na półmetku modernizacji
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.07.2019 14:15:59
Węglówka na półmetku modernizacji (foto: PKP PLK)

Prace związane z modernizacją ważnej w ruchu towarowym linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice przekroczyły już półmetek – poinformował w środę zarządca kolejowej infrastruktury. Według PKP PLK zakończenie projektu planowane jest w marcu 2020 r.

Linia kolejowa nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice to ważne głównie dla ruchu towarowego połączenie linii nr 1 Warszawa - Katowice z tzw. magistralą węglową (linia 131). Wartą prawie 215 mln zł pierwotną umowę na modernizację tego połączenia na odcinku między Wyczerpami (to tzw. posterunek odgałęźny w dzielnicy Częstochowy o tej nazwie) i Chorzewem Siemkowicami (stacja węzłowa na magistrali węglowej) PLK podpisały z firmą ZUE na początku czerwca 2017 r.

Prace te - w formule "projektuj i buduj" - rozpoczęły się w sierpniu 2017 r. Zgodnie z pierwotną umową wykonawca – obok m.in. wymiany torów, rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem i remontów przejazdów czy obiektów inżynieryjnych - miał wymienić ok. 20 proc. sieci trakcyjnej. Następnie jednak w maju ub. roku PLK podpisały z tym samym wykonawcą wartą 35,5 mln zł umowę na tzw. zadanie uzupełniające, zakładające wymianę całej sieci trakcyjnej na 47 km linii.

Według środowej informacji PLK zakończone zostały już wszystkie zaprojektowane wcześniej prace na blisko 24-kilometrowym odcinku Wyczerpy – Brzeźnica, gdzie wyremontowano m.in. stalowy 66-metrowy most na Warcie w Ważnych Młynach. Obecnie trwają roboty na drugim 24-kilometrowym odcinku linii nr 146: Brzeźnica – Chorzew Siemkowice.

Po zakończeniu całej inwestycji – planowo wiosną przyszłego roku - pociągi towarowe powinny móc jeździć linią nr 146 z prędkością do 100 km/h, co umożliwi przewożenie większej ilości ładunków i powinno zapewnić lepsze wykorzystanie możliwości w zdecydowanej większości jednotorowej trasy.

Według PLK odcinek Wyczerpy – Chorzew Siemkowice ma istotne znaczenie z punktu widzenia prowadzenia towarowego ruchu kolejowego. Jest kluczowym połączeniem między Częstochową, przez którą przebiega m.in. linia kolejowa nr 1 Warszawa Zachodnia - Katowice, a linią kolejową nr 131 (tzw. magistralą węglową).

PLK traktują modernizację linii nr 146 jako m.in. kontynuację prac na magistralach węglowej nadodrzańskiej - głównych liniach towarowych, które łączą południe Polski z portami morskimi. Projekt "Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy - Chorzew Siemkowice" jest współfinansowany środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W poprzednich latach PLK remontowały już kluczowe odcinki linii kolejowej nr 1, m.in. zrewitalizowały odcinek Koluszki – Częstochowa. W 2014 r. zakończyła się modernizacja trasy między Zawierciem i Dąbrową Górniczą Ząbkowicami; obecnie trwa modernizacja ostatniego odcinka tej linii między Częstochową i Zawierciem. Od kilku lat PLK prowadzą też prace na linii kolejowej nr 131.

W woj. śląskim oraz na terenach sąsiednich regionów PKP Polskie Linie Kolejowe dzięki remontom zwiększają możliwości przewozu ładunków również m.in. na liniach: Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze, Katowice Ligota – Tychy oraz Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
modernizacja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....