Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linie do Ustki i Łeby zostaną zmodernizowane

inforail
10.06.2015 07:30
0 Komentarzy

List intencyjny, dotyczący rewitalizacji 4 liniikolejowych na Pomorzu, został podpisany we wtorek pomiędzy Zarządem WojewództwaPomorskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W uroczystości wzięli udziałmarszałkowie Mieczysław Struk i Ryszard Świlski oraz wiceprezes Zarządu PKP PLKS.A. Andrzej Filip Wojciechowski.

?Widać już efektyinwestycji. Na głównych ciągach komunikacyjnych obserwowany jest wzrost liczbyprzewożonych pasażerów. W kolejnym okresie programowania unijnego, w latach2014-2020, chcemy kontynuować współpracę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyrewitalizacji czy modernizacji kolejnych odcinków linii kolejowych ważnych dlanaszego regionu. List intencyjny ma być motywacją dla PKP PLK do rozpoczęciarealizacji kolejnych przedsięwzięć infrastrukturalnych? mówiMieczysław Struk, marszałekwojewództwa pomorskiego.

Obie strony ? PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i zarząd województwapomorskiego ? w podpisanym liście deklarują podjęcie wspólnych działań, dziękiktórym pasażerowie będą mogli korzystać ze sprawnych i szybkich połączeńkolejowych. Pozwala na to m.in. Regionalny Program Operacyjny dla województwapomorskiego na lata 2014-20, z którego istnieje szansa na sfinansowanierewitalizacji czterech linii:

?Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 na odcinku granica województwa ?Słupsk ? Ustka;

?Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku granica województwa ?Kwidzyn ? Malbork;

?Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork ? Łeba;

?Rewitalizacja linii kolejowej nr 211 na odcinku Lipusz ? Kościerzyna.

Linie biegnące ze Słupska do Ustki i z Lęborka do Łeby będą szczególnieintensywnie wykorzystywane w sezonie wakacyjnym. Samorząd wraz z PLK chcerównież przyśpieszyć połączenia kolejowe na trasie z Lipusza do Kościerzyny.Natomiast rewitalizacja trasy z Grudziądza do Malborka będzie kontynuacjąinwestycji PLK przeprowadzonej na odcinku z Torunia do Grudziądza, dzięki temupociągi regionalne na całej trasie Toruń ? Malbork będą korzystały z nowychtorów.

?Województwo pomorskie toważne miejsce na inwestycyjnej mapie zarządcy infrastruktury.PKP PolskieLinie Kolejowe S.A. od 2010 roku zrealizowały tu projekty o wartościprzekraczającej 5 mld zł. Zmodernizowaliśmy najważniejsze magistrale. Z Gdańskado Warszawy pociągi docierają w ciągu 2 godzin i 56 minut, a do Poznania możnadojechać w trzy godziny. Dzięki funduszom regionalnym UE zarządzanym przezsamorząd województwa, zmodernizowaliśmy linię na Hel i do Kościerzyny.Przebudowujemy stację w Gdańsku Wrzeszczu, Rębiechowie i Osowie. Nie zapominamyo transporcie towarów ? modernizujemy linię do Portu Północnego iprzygotowujemy inwestycje usprawniające ruch do portu w Gdyni. Poza tym,jesteśmy jednym z największych pracodawców w regionie? mówiAndrzej Filip Wojciechowski, wiceprezeszarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zarządca sieci kolejowej przygotowuje kolejne inwestycje, które zostanąprzeprowadzone w ciągu najbliższych 5 lat m.in. z wykorzystaniem centralnychfunduszy UE. Jedną z najważniejszych będzie modernizacja trasy Gdynia ? Słupskwiążąca się z podwyższeniem maksymalnej prędkości pociągów do 160 km/h iskróceniem czasu przejazdu nie mniej niż o 20 min. PLK zmodernizuje równieżpołączenie do portu w Gdyni oraz planuje zelektryfikować linię z Gdyni przezKościerzynę do Bydgoszczy. Wartość wszystkich planowanych przez PLK inwestycjiw województwie pomorskim na lata 2014 ? 20 sięgnie 5 mld złotych.

Komentarze