Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ŁKA wydłuży Flirty3 i kupi nowe ezt-y

inforail
08.10.2015 08:50
0 Komentarzy

Łódzka Kolej Aglomeracyjna od stycznia 2016 r. uruchomipołączenie z Łodzi do Skierniewic – zapowiedział w środę marszałek woj.łódzkiego Witold Stępień.

Na konferencji prasowej w środę marszałek podsumowałpierwszy etap działania istniejącej od 2012 r. ŁKA – która jest spółkąsamorządu łódzkiego – i przedstawił plany dalszego jej rozwoju w ciągunajbliższych pięciu lat.

Obecnie ŁKA to 20 nowoczesnych pociągów FLIRT 3, nowezaplecze techniczne na stacji Łódź Widzew, 56 przystanków i stacji kolejowychobsługiwanych przez ŁKA, z czego 21 zostało zmodernizowanych. KolejAglomeracyjna to także 120 pociągów dziennie” – mówił Stępień.

Marszałek zapowiedział uruchomienie w styczniu 2016 r.nowego połączenia pomiędzy Łodzią i Skierniewicami. Obecnie ŁKA kursuje natrasach łączących Łódź z Sieradzem, Koluszkami, Łowiczem i Kutnem, a takżeoferuje połączenia wokół aglomeracji łódzkiej na trasie Łódź Kaliska – ŁodźWidzew oraz Łódź Widzew – Zgierz.

„Na początku 2015 r. zaczynaliśmy od 120 tys.pasażerów, liczba ta rośnie i szacujemy, że w październiku wyniesie ponad 200tys. Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, ŁKA należy donajpunktualniejszych przewoźników w kraju – w I półroczu br. jej punktualnośćwyniosła 98 proc.” – dodał Stępień.

Plany na kolejne pięć lat zakładają – obok utrzymaniauruchomionych wcześniej linii ŁKA – uruchomienie przy wykorzystaniu środków UEpociągów relacji Łódź – Piotrków Trybunalski/Radomsko, Łódź – TomaszówMazowiecki/Opoczno oraz połączenie Skierniewice – Łowicz – Kutno.

Do tej pory wartość całego projektu budowy systemu ŁKAprzekroczyła 457 mln zł. Jak zaznaczył poseł Cezary Grabarczyk, ŁKA otrzymała220 mln zł dofinansowania ze środków europejskich. „To świetniezainwestowane pieniądze, o czym świadczy główna nagroda dla ŁKA przyznanapodczas tegorocznych międzynarodowych targów kolejowych TRAKO” -podkreślił.

W drugim etapie rozwoju ŁKA – w ramach nowej perspektywy UE- planuje się wydanie 510 mln zł.

„Aby zwiększyć możliwości przewozowe, chcemy zakupićkolejne elektryczne zespoły trakcyjne. Chcemy też skracać czas dojazdu poprzezutworzenie połączenia ekspresowego między Sieradzem a Łodzią Kaliską – na tymszlaku pociąg ekspresowy będzie zatrzymywał się na czterech stacjach. W ramach projektuprzewidziana jest integracja ekologicznego transportu drogowego i kolejowego,m.in. inwestowanie w ekologiczne autobusy spinające lokalny ruch” -podkreślił Stępień.

Według prezesa ŁKA Andrzeja Wasilewskiego, rozwój połączeńaglomeracyjnych jest nieunikniony, ponieważ cieszą się one coraz większymzainteresowaniem. „Pociągi, w których jest 120 miejsc siedzących, są jużpełne. Pasażerowie domagają się zwiększenia liczby miejsc, dlatego zakuptrzeciego członu do zespołów trakcyjnych jest nieunikniony” – wyjaśnił.

Spółka inwestuje w sieć sprzedaży; bilety można kupić wewłasnych kasach ŁKA, w kasach Przewozów Regionalnych, Kolei Mazowieckich iKolei Wielkopolskich, biletomatach oraz przez internet i urządzenia mobilne.

Jak zapowiedział wiceprezes ŁKA Janusz Malinowski, w połowiegrudnia wraz ze zmianą rozkładu jazdy pojawi się więcej połączeń do Sieradza iŁowicza. Na linii Łódź Kaliska – Łódź Widzew liczba połączeń ulegniepodwojeniu; ŁKA planuje, że będzie ich 24 w ciągu doby.


Komentarze