TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Łódzka Kolej Aglomeracyjna coraz bliżej
Karol Wach InfoRail/UMWŁ - Opublikowano: 06.02.2011 21:45:08 4 komentarze
Łódzka Kolej Aglomeracyjna coraz bliżej

Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, zapowiedział w ubiegły piątek, że jeszcze wiosną złożony zostanie wniosek o dofinansowanie z pieniędzy unijnych projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. - Dokument już jest opracowywany, rozmawiamy nawet w sprawie skredytowania naszego wkładu do realizacji projektu - mówił marszałek na konferencji prasowej, w której uczestniczyli również Marek Faber, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. oraz Grzegorz Nita, dyrektor w PKP S.A. Centrala.

Projekt pod nazwą „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej –etap I”powstał z inicjatywy i dzięki zaangażowaniu Zarządu Województwa Łódzkiego. - Prace nad nim rozpoczęły się jeszcze w 2008 r. - przypomniał Witold Stępień.

Jego realizatorem będzie Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o., będąca własnością Województwa Łódzkiego. Spółka zarejestrowana została w czerwcu 2010 r., aby skuteczniej realizować zadania związane z transportem aglomeracyjnym oraz w prostszy sposób rozliczać się m.in. z podatków. Żeby jednak spółka mogła bez przeszkód ubiegać się o pieniądze potrzebna jest zmiana w zapisach proceduralnych. Na taką propozycję władz Województwa Łódzkiego przystały już Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Infrastruktury, pozostaje formalna akceptacja Komitetu Monitorującego. - Na początku marca zapis zostanie usankcjonowany i będziemy mogli składać nasz wniosek - dodał marszałek.

Projekt ŁKA znajduje się na tzw. liście indykatywnej projektów kluczowych, co zapewnia jego dofinansowanie.

- Prowadzimy już rozmowy w sprawie skredytowania części naszego wkładu do ŁKA z dużymi bankami polskimi i zagranicznymi - poinformował Witold Stępień. - Kredyt opiewający na kwotę ok. 170 mln zł będzie spłacany przez kilkanaście lat.

Tymczasem uruchomienie systemu kolei aglomeracyjnej nastąpi w 2014 r., a już w 2013 trafią do województwa pierwsze szynobusy, które będą wykorzystywane na trasach ŁKA. Na realizację przedsięwzięcia złoży się zakup 20 szynobusów (18 z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz dwóch z dodatkowych m.in. z Funduszu Kolejowego). Jeden pojazd będzie mógł zabrać nawet 200 pasażerów. Wybudowane zostanie także zaplecze techniczne na stacji Łódź Widzew dla utrzymania taboru.

W pierwszym etapie ruch pociągów będzie się odbywał na bazie istniejących i zmodernizowanych linii kolejowych po 4 liniach:

Łódź Kaliska –Zduńska Wola (przewiduje się połączenie do Sieradza)

Łódź Kaliska –Łowicz

Łódź Widzew –Kutno

Łódź Fabryczna –Koluszki.

Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 400 mln zł. Kwalifikowalna wartość projektu wynosi 328 milionów zł (koszty, które zostaną objęte dofinansowaniem). Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniesie do 50 proc. tych wydatków. Marszałek Stępień zapowiedział jednak, że podczas jego ostatniej wizyty w Brukseli padły deklaracje, że finansowanie projektów kolejowych ma sięgać nawet 59%.

W związku z projektem zrealizowane zostaną dodatkowe inwestycje mające usprawnić powstający system. Marek Faber, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A., wymienił m.in. tory na trasie Zgierz - Łowicz, czy Łódź - Zduńska Wola.

Przy okazji wybudowane i zmodernizowane zostaną przystanki kolejowe z wykorzystaniem środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. Nowe przystanki to: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice, ul. Pabianicka w Łodzi, Dąbrowa (Łódź), Zgierz ul. Jaracza, Zgierz Północ, Ozorków Nowe Miasto. Przebudowywane: Smardzew, Glinik, Swędów, Stryków, Głowno, Zgierz Kontrewers, Grotniki, Chociszew. W planach jest także wybudowanie łącznicy Łódź Retkinia –Łódź Karolew oraz linii do Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta (Łódź Lublinek –Port Lotniczy –Łódź Retkinia).
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ŁKA
Łódź
PKP PLK
Zduńska Wola
Zgierz
  • sphinx – 08.02.2011

    Szynobusów, nie EZTów? 200 pasażerów na miejscach siedzących czy w ogóle? Biorąc pod uwagę wartość całego przedsięwzięcia raczej to drugie.

  • lysypr – 10.02.2011

    mają być zakupione 4 członowe EZTy, tylko że dla dziennikarzy cokolwiek co jest nowe i jeździ po szynach to szynobus.

  • sphinx – 10.02.2011

    "Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 400 mln zł" - To ledwo starczy na EZTy. Znaczy cały projekt ŁKA opiera się na tym, że po prostu kupią nowe składy i koniec? Żadnych innych wydatków?

  • jacek – 11.01.2012

    w 2011 roku jechałem z Żabieńca do Zgierza. Bilet kosztował 10zł za 6km bo pociąg był pospieszny. Na Żabieńcu wsiadły 2 osoby. Jakby Koleią jeździły tłumy to było dużo pociągów. A one raczej znikają. Za grubą kasę z naszych podatków Władze Łodzi znów budują bubel. Mamy już mało rewelacyjny Tramwaj Regionalny. Bezsensowną przebudowę Fabrycznego. Mamy też Fontannę przed Teatrem Wielkim. Ulice zamiast poszerzać, się zwęża. Na nowych skrzyżowaniach palą się wciąż czerwone światła dla wszystkich. Po co się przesiadać z samochodu na tramwaj jak na kilińskiego, zielonej, legionów wlecze się za samochodami? A chodniki czasem mają 6m szerokości? Niech miasto zainwestuje w deptaki, usprawni to komunikację.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....