TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lokomotywy do wymiany. Nawet pół tysiąca
InfoRail - Opublikowano: 04.11.2016 09:28:30 5 komentarzy
Lokomotywy do wymiany

Tabor PKP starzeje się. I o ile w segmencie wagonów i ezt-ów jest pewna poprawa, o tyle lokomotywy wymagają szczególnej uwagi i nie ma co ukrywać wymiany.

O potrzebie zakupu nowych lokomotyw dla spółek z Grupy PKP mówi się już od dawna. Zwracają na to uwagę także szef PKP SA Mirosław Pawłowski i Prezes PKP CARGO Maciej Libiszewski. Przy okazji otwarcia nowej hali Bombardiera we Wrocławiu nie zabrakło również tego tematu. Szef przewoźnika przyznaje, że lokomotywy ET22, które stanowią podstawę parku taborowego PKP CARGO starzeją się i wkrótce będą wymagały wymiany na nowsze jednostki. To oczywiście ciekawy kąsek dla Bombardiera. Ale nie tylko. Przypomnijmy, że ostatni przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP CARGO wygrał Siemens, który dostarczył Vectrony. Startował jeszcze Newag, zaś oferty Bombardiera zabrakło. Jest jeszcze PESA, która dostarczyła już swoje lokomotywy, tyle, że spalinowe, dla PKP Intercity. Elektrowozy mają natomiast Koleje Mazowieckie. To właśnie razem z przewoźnikiem z Grupy PKP bydgoska firma pracować będzie nad nową jednostką spalinowo-elektryczną. Na rynku robi się zatem ciasno.

Rynek lokomotyw w Polsce jest olbrzymi. Janusz Kućmin, szef Bombardiera w Polsce, już kilka miesięcy temu w rozmowie z InfoRail podkreślał, że w Polsce do wymiany jest około 500 lokomotywy. I chodzi tu nie tylko o przewoźników z Grupy PKP, ale także tych prywatnych, którzy realizują swoją pracę maszynami pozyskanymi z drugiej ręki. Od tego momentu niewiele się zmieniło, bo nowych lokomotyw w Polsce nie przybyło za wiele. Wartości te potwierdza Tomasz Zaboklicki, szef PESY, który uważa, że rynek lokomotyw ma potencjał. I nie ukrywa, że kierowana przez niego firma chciałaby mocniej wejść w ten segment pojazdów szynowych. Nie zrezygnuje z niego także Siemens. Przedstawiciele tego producenta deklarują gotowość dostaw od ręki. Mamy lokomotywy, które możemy sprzedać z półki ? mówią. Robi się zatem ciekawie. Jakie plany? 500 lokomotyw do wymiany. Być może, z potwierdzonych danych wynika jednak, że w pierwszym rzucie PKP Intercity będą chciały pozyskać 40 elektrowozów i 10 maszyn elektryczno-spalinowych. Czekamy na przetargi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
Bombardier
PKP CARGO
PKP Intercity
PESA
Siemens
Newag
  • Tilt – 04.11.2016

    A zarząd newagu nie widzi perspektyw i pozbywa się ludzi, którzy tworzyli tą linię produktową. Ale każdy widzi co chce widzieć :(

  • PPP – 04.11.2016

    Pani z Gazety Wyborczej niedawno pisała, że Newag i PESĘ czekają "chude lata"

  • pipen – 04.11.2016

    No tak. Bombardier oddał tramwaje za lokomotywy Newagowi ...

  • uj – 10.11.2016

    Cargule to potrzebują ze 3 rodzajów loków na nasze marne tory. Następcą ET22 może być spokojnie E6ACT czy lepiej E6ACTd, a na lepsze tory Gama marathon, ale na ciężkie składy na marnych torach to coś a'la ET41 ze względu na masa/przyczepność.

  • przemas22223 – 25.12.2016

    PKP Cargo powinno kupić już dawno Dragona, a nie modernizować stary tabor taki jak ET22 na ET22-2000.Te lokomotywy to jakiś koszmar, więcej w niej hałasu, jak nie za plecami maszynisty wentylator to spod podłogi praca przekładni głównej .Lokomotywy Newagu typu Dragon to przyszłość dla PKP Cargo.Trzeba wspomnieć że lokomotywy typu Dragon posiadają silniki asynchroniczne a sama lokomotywa jest sześcio osiowa. Czyli na ciężkie pociągi ponad 3000 ton bez lokomotywy popychającej będzie w sam raz. Taki przypadek dotyczący lokomotywy ET22 z po pychem można zobaczyć w Świnoujściu Sia.Ale wątpię w to żeby PKP Cargo zakupiło taką lokomotywę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....