TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Lubelskie kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 06.08.2012 10:40:36 17 komentarzy
Lubelskie kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne

Województwo Lubelskie ogłosiło przetarg na zakup trzech spalinowych zespołów trakcyjnych. Postępowanie przetargowe jest prowadzone w ramach dofinansowania unijnego RPO WL na lata 2007 - 2013 (Oś priorytetowa V: Transport, Działanie 5.4. Transport kolejowy) - projekt pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego przeznaczonego do przewozów pasażerskich w publicznym transporcie zbiorowym organizowanym przez Województwo Lubelskie”. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, z napędem spalinowym przeznaczone do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów osób, z co najmniej 250 miejscami dla podróżnych ogółem, w tym z co najmniej 120 miejscami siedzącymi. Planowany przebieg dzienny każdego pojazdu wynosi minimum 600 km. Bryła pojazdu, wykończenie i stylistyka wnętrza powinny odznaczać się nowoczesnym charakterem, sprawiać poczucie bezpieczeństwa i komfortu podróży. Wszystkie elementy dodatkowe, takie, jak np. ramki na reklamy, automaty biletowe, zamknięcia szafek, klap, monitory itp. powinny być zainstalowane w sposób odporny na drgania i wstrząsy, eliminujący dodatkowy hałas. Wszelkie instalacje elektryczne, sterujące, itp. powinny być zabezpieczone przed dostępem osób postronnych. Zastosowane materiały powinny ułatwiać utrzymanie pojazdu z czystości.

Co oczywiste pojazdy muszą być przystosowane do poruszania się po torach o szerokości 1435 mm. Ich konfiguracja powinna umożliwiać łączenie szt-ów ze sobą i dzielenie zestawu na stacjach, gdzie nie ma punktu utrzymania taboru oraz prowadzenie w trakcji wielokrotnej minimum trzech pojazdów. Wykonawca będzie musiał zapewnić dogodne wysiadanie i wsiadanie przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 350 mm do 600 mm nad poziomem główki szyny przy użyciu dodatkowego stopnia lub stopni. Wymaga się, aby co najmniej 35% części powierzchni podłogi była obniżona do wysokości 600 mm od główki szyny z dopuszczalną tolerancją ±50mm. Prędkość maksymalna pojazdów to 120 km/h. Z taką prędkością szt musi poruszać się także ciągnąc wagon typu 120A lub pojazd o masie do 60 ton. Autobusy szynowe mają być wyposażone w system monitoringu całego wnętrza pojazdu i sytuacji na przystankach. Ich wnętrze ma być w standardzie 2 klasy, z układem siedzeń 2+2. Wymagane fotele mają być wandaloodporne, miękkie, profilowane, wysokie, zapewniające personifikację miejsca, wyposażone w podłokietniki z zagłówkiem stałym. Będą także stoliki, po jednej sztuce dla każdych 4 miejsc w układzie naprzeciwległym oraz gniazda elektryczne. Pojazdy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także rowerów, co najmniej sześciu. Cały przedział pasażerski ma być klimatyzowany. Pojazd należy wyposażyć w jedną toaletę, w układzie zamkniętym. Wymiary przedziału WC powinny być przystosowane do samodzielnego korzystania przez pasażerów na wózkach inwalidzkich. Oferty na dostawę autobusów szynowych można składać do 11 września 2012 roku.  Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. W przetargu mogą startować producenci, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonali dostawę co najmniej 3 pojazdów szynowych o napędzie spalinowym, przeznaczonych do przewozów pasażerskich.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Lubelskie
szynobus
przetarg
  • sphinx – 06.08.2012

    Przetarg ustawiony pod Pesę/ZNTK MM. I to bezczelnie, chwytami które już nie raz były obalane w KIO: - zamawiający wymaga aby składy zapewniały możliwość sprzęgania i jazdy (z zachowaniem funkcjonalności wszystkich systemów) z SA134 i SA103. Biorąc pod uwagę, że nie zapewnia dokumentacji technicznej warstwy elektrycznej sprzęgu (Pesa się nią również nie podzieli), jedynym podmiotem mogącym złożyć ofertę jest Pesa Bydgoszcz (lub ZNTK MM). - wymagany przebieg to naprawy 4 poziomu utrzymania to 1 200 000 km. Na rynku istnieje tylko jedna przekładnia spełniająca ten warunek, produkowana przez firmę Voith. Firma ta jednak konsekwentnie odmawia sprzedaży konkurentom Pesy uniemożliwiając zakup przekładni. Jedynym podmiotem w Polsce, któremu Voith sprzedaje swoje przekładnie, tym samym spełniający powyższy warunek, jest Pesa i/lub podmiot zależny (ZNTK MM).

  • Combino – 06.08.2012

    Teraz grzmisz na ustawkę pod Pesę,ale ustawka pod Newag (dla KŚ) była cacy,co?Poza tym ZF nie sprzedaje przekładni jedynie Pesie,bo by z głodu padli; także do pewnych znanych SZT (podpowiedzieć czy sam wpadłeś jakie to) idą Voith'y ;)

  • sphinx – 06.08.2012

    W KŚ zrobili to w białych rękawiczkach, wykorzystując broń Pesy. Tutaj jest to zbyt bezczelne. ZF sprzedaje wszystkim. Voith nie. Na polskim rynku sprzedaje tylko Pesie. I nie pisz, że ofertę może złożyć zagraniczny podmiot - to fikcja, Pesa ma wewnętrzną umowę z Voithem, więc nawet ten zagraniczny podmiot miałby problemy. Poza tym zgodnie z PZP zamawiający musi zrobić rzetelne rozeznanie rynku (które bez cienia wątpliwości pokaże, że tylko Pesa i Newag są zainteresowanie przetargami na SZTy w Polsce - nigdy, w żadnym przetargu nie startował podmiot zagraniczny). I jak nie wierzysz mi to poszukaj wyroku KIO sygn. akt 853/12, w którym Izba jednoznacznie rozstrzygnęła problem na korzyść Newagu.

  • Combino – 06.08.2012

    Cholerne wręcz białe rękawiczki,z wykorzystaniem UTK.Tam też było to bezczelne,też było fikcją że ktokolwiek poza Newagiem mógłby złożyć ofertę i zmieścić się w czasie;tylko jak widać dla Ciebie cel uświęca środki i jeśli ustawka jest pod Newag,to dla Ciebie jest OK :/ A KIO wcale nie musi wydać w podobnej sprawie takiego samego wyroku,zależy od składu (tak jak i wcześniej to bywało)...

  • józef z grójca – 07.08.2012

    jak dla mnie kupno szynobusów to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Są to pojazdy dość drogie w stosunku do poziomu jakości i niezawodności jakie prezentują. Lubelskie SA 134 ciągle stoją w naprawach a pasażerowie gniotą się w komunikacji zastępczej, bądź w starych i małych SA131. Między Rzeszowem a Lublinem spokojnie można by puścić pociąg pospieszny, złożony z normalnych wagonów i lokomotywy - póki co spalinowej, bo elektryfikacja linii na odcinku rzeszów-tarnobrzeg ma byc prowadzona już jesienią tego roku, a linia tarnobrzeg-st.wol już jest zelektryfikowana

  • sphinx – 07.08.2012

    Wykorzystaniem UTK? W którym miejscu? A w białych rękawiczkach bo z wykorzystaniem broni Pesy, ale bez przegięć w stylu dostawa w miesiąc. Nie mówię, że ustawki nie ma, jest tylko nie aż tak rzucająca się w oczy i jak widać łatwa do wybronienia. KIO już minimum trzykrotnie zgodziło się z argumentami Newagu odnośnie przekładni, więc skład raczej niewiele tu zmieni. @józef z grójca - awaryjność szynobusów wynika z niskiej jakości Pesy oraz małej dbałości zamawiającego, który na to nie reaguje. Skład tradycyjny ma jedną zasadniczą wadę - bardzo wysokie koszty uruchomienia, co przy małym obłożeniu oznacza wysokie straty.

  • sphinx – 11.08.2012

    No i po ustawce. Na wniosek/odwołanie Newagu zamawiający usunął wszystkie zapisy, o których tu wspomniałem (a nawet więcej).

  • zygzak – 14.08.2012

    No i z czego tu sie cieszyć? Kombinator Newag znowu kombinuje żeby wepchnąc gdzieś ten swoj badziew.

  • sphinx – 14.08.2012

    Oj, mamy trolla. Lepszy badziew Newagu niż bardziew Pesy, przez którego odwołują oblegane połączenia bo nie ma czym jeździć (pesozłom znowu zepsuty).

  • zygzak – 15.08.2012

    Jeżeli już to newagozłom

  • sphinx – 15.08.2012

    No właśnie pesozłom. Sypią się niemal wszędzie gdzie są.

  • Combino – 15.08.2012

    Sphinx,skończ to pieprzenie i przede wszystkim odstaw to co bierzesz,bo to bredzenie już jest nudne...

  • zygzak – 15.08.2012

    Tylko że one są. A Newagów mało jakoś tak?

  • sphinx – 16.08.2012

    Tylko, że to nie jest bredzenie, taka jest smutna rzeczywistość. Podkarpackie sypią się tak, że odwołują oblegane połączenie bo nie ma czym jeździć. A mało jest bo po pierwsze Newag dopiero w 2010 wszedł na rynek, a i zamawiający utrudniają mu zadanie jak mogą.

  • Combino – 16.08.2012

    Daj spokój,Podkarpacie to komunikacyjny trzeci świat w Polsce,esencja wschodu.Na północy kraju jakoś potrafią sobie dobrze radzić z Pesami,a problemy jakoś głównie występują w "Polsce B" (choć i tak jest daleko lepiej niż usiłujesz to przedstawiać).

  • sphinx – 16.08.2012

    Problemy z Pesami mają też w wielkopolskim czy dolnośląskim. Jako tako opanowali je jedynie w pomorskim i zachodniopomorskim.

  • Combino – 18.08.2012

    W Wielkopolsce to dokładnie napisano czemu (PR je zarżnęły swoją eksploatacją, min. chłodzeniem wodą i podobnym barbarzyństwem eksploatacyjnym),na Dolnym Śląsku też już jest lepiej niż było.I "jako tako"? Na tej samej zasadzie ja mogę napisać,że sytuacja z szerszeniami w pomorskim najpierw była tragiczna,a potem jako tako je opanowali :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....