Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ma być punktualniej na trasie Wrocław – Poznań

inforail
08.02.2018 20:50
0 Komentarzy

Usunięcie ograniczeńprędkości, poprawa przepustowości oraz zmiana rozkładu jazdy – to niektóre zdziałań wdrażanych przez zarządcę infrastruktury na trasie z Poznania doWrocławia, po interwencji Prezesa UTK.

Na siedemdziesięciokilometrowym odcinku tej linii kolejowejtrwa remont. W Lesznie pociągi mogą mijać się jedynie w towarowej częścistacji, a na odcinku Leszno – Stare Bojanowo ruch prowadzony jest jednotorowo.W związku z pracami torowymi w pierwszej połowie stycznia wprowadzonoograniczenia prędkości na torze obok miejsca robót. Ograniczenie to nie byłouwzględnione podczas tworzenia rozkładu jazdy, co doprowadziło do regularnie powtarzających się opóźnieńpociągów.

Urząd Transportu Kolejowego wystąpił do spółki PKP PolskieLinie Kolejowe o pilne podjęcie działań w celu poprawy punktualności pociągówna tej trasie. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły, żeograniczenia są wprowadzane jedynie tam, gdzie jest to konieczne i na sąbieżąco usuwane. Od 31 stycznia 2018 r. ograniczenie pozostało już tylko naodcinkach o długości 3,9 km i ma potrwać do 9 lutego 2018 r.

Cieszę się, że naszaszybka reakcja zaowocowała zmianami organizacji ruchu – mówi Prezes UTK, IgnacyGóra. Współpraca między regulatorem azarządcą infrastruktury zawsze powinna mieć na celu dobro klientów kolei –dodaje.

Dzięki szybkiemu podjęciu działań utrudnienia dla pasażerówsą już znacznie mniejsze niż w połowie stycznia. W większości przypadkówopóźnienia nie przekraczają kilkunastu minut. Aby uniknąć kolejnych utrudnień iopóźnień zarządca infrastruktury nie wyraził zgody na planowane wcześniejzamknięcie torów na stacji Rawicz w okresie od 5 lutego do 10 marca 2018 r.

Obecny etap robót na stacji Leszno jest najtrudniejszą inajbardziej niekorzystną pod względem organizacji ruchu częścią projektu. Wobrębie stacji przeprowadzana jest korekta łuku, dlatego dla pociągów relacjiPoznań – Wrocław dostępna jest tylko jedna krawędź peronowa. W kolejnychetapach udostępnione zostaną dwie krawędzie peronowe. Wtedy nie będziedochodziło do sytuacji, w której pociągi muszą oczekiwać na wjazd na stację.

Od 11 marca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy. Namodernizowanym odcinku zostanie zmniejszona liczba pociągów, co powinnoograniczyć opóźnienia wynikające z postojów przed wjazdem na odcinkijednotorowe. W celu odciążenia linii niektóre pociągi pojadą trasą okrężnąprzez Ostrów Wielkopolski i Jarocin.

Przez kolejne miesiące Urząd Transportu Kolejowego będzieweryfikował, czy działania podejmowane przez zarządcę infrastruktury przełożyłysię na poprawę punktualności pociągów.


Komentarze