TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Maksymalna prędkość pociągów w Europie
Jacek Pudło - Opublikowano: 06.12.2013 10:53:46 2 komentarze
Maksymalna prędkość pociągów w Europie
AustriaNajszybsze pociągi pasażerskie w Austrii są składami wagonowymi Railjet prowadzonymi przez lokomotywy Siemens ES64U2 (OBB 1116) lub pociągami zespolonymi ICE T. Oba z tych pociągów poruszają się z maksymalną prędkością eksploatacyjną 230 km/h.BiałoruśNajwiększa prędkość uzyskiwana przez pociągi pasażerskie w Białorusi to 140 km/h. Taką też prędkość uzyskują eksploatowane przez Koleje Białoruskie elektryczne zespoły trakcyjne Stadler Flirt oraz radzieckie lokomotywy TEP70. Maksymalna prędkość obu tych pojazdów jest nieco większa –160 km/h.CzechyNajszybszy czeski pociąg to Alstom Pendolino o prędkości maksymalnej 230 km/h. Uzyskany rekord prędkości wynosi 237 km/h. Maksymalna prędkość eksploatacyjna w Czechach to jednak tylko 160 km/h –podobnie jak w Polsce.FrancjaNajszybsze pociągi TGV drugiej i trzeciej generacji (Duplex, POS, 2N2, Reseau) osiągają obecnie na francuskich liniach dużej prędkości szybkość 320 km/h. Specjalnie zmodyfikowany pociąg TGV uzyskał budzący podziw rekord prędkości 574 km/h. Do prędkości 320 km/h dostosowane są m. in. część linii LGV Rhône-Alpes, LGV Est oraz LGV Rhin-Rhône.HiszpaniaPociągi Siemens Velaro E (AVE klasa 103) poruszają się z prędkością eksploatacyjną 300 km/h, a ich maksymalna prędkość to 350 km/h. Rekordowa prędkość, jaką uzyskał ten pociąg w trakcie prób to 403 km/h. W regularnej eksploatacji prędkość 300 km/h osiągają też eksploatowane przez hiszpańskiego przewoźnika Renfe pociągi Talgo 350 oraz TGV.NiemcyObecnie najszybszy niemiecki pociąg to elektryczny zespół ICE 3, określany również mianem serii 403. W regularnej eksploatacji pojazd osiąga prędkość 300 km/h na większej części tras Norymberga-Monachium i Kolonia-Frankfurt. Największa konstrukcyjna prędkość to 330 km/h, a rekord osiągnięty w trakcie prób wynosi 368 km/h. ICE 3 we Francji na linii LGV Est osiągają jeszcze większą prędkość - 320 km/h. Przewidziane jest wprowadzenie do ruchu pociągów Velaro D o prędkości eksploatacyjnej 320 km/h, jednak ich dopuszczenie do ruchu ciągle się opóźnia.PolskaNajszybsze pociągi w Polsce to obecnie EIC prowadzone przez lokomotywy Siemens Eurosprinter i EP09, osiągające prędkość eksploatacyjną 160 km/h. Eurosprintery są jednak dostosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Wkrótce lokomotywy te zdetronizuje Alstom Pendolino, który przechodzi obecnie próby przed włączeniem do eksploatacji. Jego maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 250 km/h. Początkowo nie pojedzie on jednak szybciej niż wspomniane wcześniej lokomotywy. Zapewne dopiero pod koniec przyszłego roku uda się osiągnąć prędkość 200 km/h na CMK. Tymczasem, pod koniec listopada Pendolino rozpędziło się w trakcie testów do 293 km/h. RosjaPociągi Siemens Velaro RUS zwane też Sapsan poruszają się pomiędzy Moskwą a Sankt Petersburgiem z prędkością eksploatacyjną 250 km/h. Ta wartość jest jednocześnie prędkością maksymalną rosyjskiego Velaro. W trakcie prób Sapsan uzyskał prędkość 291 km/h.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KDP
  • czyt – 06.12.2013

    Podjęto ten niebezpieczny temat? Ale proszę nie mylić rekordów z jazdą rozkładową.

  • Robert Kadepiasty – 13.12.2013

    A w Hiszpanii to już nie śmigają 310 km/h na Madryt - Barcelona? Coś się zmieniło? :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....