TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Maksymalna prędkość pociągów w Europie
Jacek Pudło - Opublikowano: 06.12.2013 10:53:46 2 komentarze
Maksymalna prędkość pociągów w Europie
AustriaNajszybsze pociągi pasażerskie w Austrii są składami wagonowymi Railjet prowadzonymi przez lokomotywy Siemens ES64U2 (OBB 1116) lub pociągami zespolonymi ICE T. Oba z tych pociągów poruszają się z maksymalną prędkością eksploatacyjną 230 km/h.BiałoruśNajwiększa prędkość uzyskiwana przez pociągi pasażerskie w Białorusi to 140 km/h. Taką też prędkość uzyskują eksploatowane przez Koleje Białoruskie elektryczne zespoły trakcyjne Stadler Flirt oraz radzieckie lokomotywy TEP70. Maksymalna prędkość obu tych pojazdów jest nieco większa –160 km/h.CzechyNajszybszy czeski pociąg to Alstom Pendolino o prędkości maksymalnej 230 km/h. Uzyskany rekord prędkości wynosi 237 km/h. Maksymalna prędkość eksploatacyjna w Czechach to jednak tylko 160 km/h –podobnie jak w Polsce.FrancjaNajszybsze pociągi TGV drugiej i trzeciej generacji (Duplex, POS, 2N2, Reseau) osiągają obecnie na francuskich liniach dużej prędkości szybkość 320 km/h. Specjalnie zmodyfikowany pociąg TGV uzyskał budzący podziw rekord prędkości 574 km/h. Do prędkości 320 km/h dostosowane są m. in. część linii LGV Rhône-Alpes, LGV Est oraz LGV Rhin-Rhône.HiszpaniaPociągi Siemens Velaro E (AVE klasa 103) poruszają się z prędkością eksploatacyjną 300 km/h, a ich maksymalna prędkość to 350 km/h. Rekordowa prędkość, jaką uzyskał ten pociąg w trakcie prób to 403 km/h. W regularnej eksploatacji prędkość 300 km/h osiągają też eksploatowane przez hiszpańskiego przewoźnika Renfe pociągi Talgo 350 oraz TGV.NiemcyObecnie najszybszy niemiecki pociąg to elektryczny zespół ICE 3, określany również mianem serii 403. W regularnej eksploatacji pojazd osiąga prędkość 300 km/h na większej części tras Norymberga-Monachium i Kolonia-Frankfurt. Największa konstrukcyjna prędkość to 330 km/h, a rekord osiągnięty w trakcie prób wynosi 368 km/h. ICE 3 we Francji na linii LGV Est osiągają jeszcze większą prędkość - 320 km/h. Przewidziane jest wprowadzenie do ruchu pociągów Velaro D o prędkości eksploatacyjnej 320 km/h, jednak ich dopuszczenie do ruchu ciągle się opóźnia.PolskaNajszybsze pociągi w Polsce to obecnie EIC prowadzone przez lokomotywy Siemens Eurosprinter i EP09, osiągające prędkość eksploatacyjną 160 km/h. Eurosprintery są jednak dostosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Wkrótce lokomotywy te zdetronizuje Alstom Pendolino, który przechodzi obecnie próby przed włączeniem do eksploatacji. Jego maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 250 km/h. Początkowo nie pojedzie on jednak szybciej niż wspomniane wcześniej lokomotywy. Zapewne dopiero pod koniec przyszłego roku uda się osiągnąć prędkość 200 km/h na CMK. Tymczasem, pod koniec listopada Pendolino rozpędziło się w trakcie testów do 293 km/h. RosjaPociągi Siemens Velaro RUS zwane też Sapsan poruszają się pomiędzy Moskwą a Sankt Petersburgiem z prędkością eksploatacyjną 250 km/h. Ta wartość jest jednocześnie prędkością maksymalną rosyjskiego Velaro. W trakcie prób Sapsan uzyskał prędkość 291 km/h.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KDP
  • czyt – 06.12.2013

    Podjęto ten niebezpieczny temat? Ale proszę nie mylić rekordów z jazdą rozkładową.

  • Robert Kadepiasty – 13.12.2013

    A w Hiszpanii to już nie śmigają 310 km/h na Madryt - Barcelona? Coś się zmieniło? :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....