TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Małopolska sprzedaje powypadkowy SA109-009
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.06.2019 15:36:23 1 komentarz
Małopolska sprzedaje powypadkowy SA109-009

Województwo Małopolskie ogłosiło przetarg na sprzedaż dwuczłonowy, spalinowy zespół trakcyjny SA109-009, uszkodzony w wyniku zderzenia z samochodem ciężarowym.

Jednostka została wyprodukowana w 2004 roku przez Kolzam. Autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerską jednostką trakcyjną o napędzie spalinowym, przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchu lokalnego i regionalnego. Układ napędowy pojazdu umieszczono pod podłogą w części przedniej obu członów pojazdu. W obniżonej części środkowej pojazdu zabudowano obustronnie drzwi odskokowo-przesuwne. Nadwozie każdego członu wykonane jest jako samonośne pudło wspierające się na układzie biegowym składającym się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego).

Podstawowe dane techniczne:

Szerokość toru: 1435 mm

Prędkość konstrukcyjna/eksploatacyjna: 120/100 km/h

Układ osi: A+1 - 1+A

Długość ze zderzakami: 27 897 m

Liczba miejsc siedzących stałych + uchylnych: 62 + 11

Masa pojazdu w stanie służbowym: 45t

Silnik wysokoprężny: liczba / typ / moc: 2 / RABA 10 UTSLL / 190 KW

Data wycofania z eksploatacji 23.10.2017r.

Przebieg pojazdu na chwilę zderzenia: 286 523 km

Opis uszkodzeń powypadkowych

Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0

- Popękana szyba czołowa,

- Rozbite czoło SA,

- Brak poszycia lewego boku kabiny,

- Zniszczone reflektory przednie,

- Zerwany lewy zderzak,

- Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki

- Zerwany hak cięgłowy,

- Zerwany przedni alternator,

- Brak sprężarki klimatyzacji,

- Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,

- Brak wsporników czołowych,

- Zbita szyba boczna kabiny (prawa),

- Lewy bok kabiny wyrwany,

- Brak kurka i węża przewodu głównego,

- Uszkodzenia silnika spalinowego,

- Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,

- Uszkodzony wymiennik ciepła,

- Zniszczona obudowa filtra powietrza,

- Uszkodzony kolektor wydechowy,

- Pogięte zgarniacze szynowe,

- Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,

- Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,

- Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,

- Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawie kołowym,

- Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,

- Zerwana rura doboru wody,

- Zerwana rozetka elektryczna,

- Pogięte zbiorniki powietrza,

- Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne, powietrzne,

- Zerwany łącznik Hibnera między członami,

- Pogięte ściany między członami A i B,

- Zerwane połączenia górne między członami,

- Pogięte poszycie boczne członu,

- Brak drzwiczek zbiornika piasku,

- Zbite trzy szyby pakietowe,

- Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,

- Brak lewego lusterka ze wspornikiem,

- Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,

- Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych oraz połączenia członów wewnątrz SA,

- Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,

- Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,

- Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,

- Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,

- Uszkodzone INTELO,

- Uszkodzony fotel maszynisty,

- Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,

Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7

- Zerwana roleta szyby czołowej,

- Spękania sufitu prawa strona,

- Uszkodzony pojemnik na śmieci,

- Zerwane mocowania osłony plexi,

- Zerwane poręcze w przedziałach,

- Zerwany pomost między przedziałami,

- Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,

- Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,

- Pogięty główny zbiornik paliwa,

- Brak czujnika SHP lewa strona,

- Uszkodzone zbiorniki powietrza,

- Przegięta chłodnica powietrza,

- Przegięty zgarniacz torowy prawy,

- Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,

- Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,

- Oberwane zabezpieczenia półwózków,

- Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,

- Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.

Aktualnie pojazd stacjonuje w Chojnicach, z uwagi na wypożyczenie do Przewozów Regionalnych.

Oferty można składać do 10 lipca 2019 roku.

Przypomnijmy, że do wypadku z udziałem jednostki doszło na przejeździe w Nowym Gronowie niedaleko Człuchowa (Pomorskie). Po zderzeniu pojazdów do szpitali przewieziono 15 osób. W dniu wypadku pociąg obsługiwał trasę Chojnice – Piła.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SA109
Małopolska
  • Mateusz Szewczak – 26.06.2019

    Wyklepie się, zmieni VIN i jako niewypadkowy pójdzie

  • mechanik – 27.06.2019

    Wystarczył jeden idiota i szynobusa nie będzie. Szkoda, że nikt nie pomyśli o akcji "stop wypadkom na przejazdach". Sugestywny klip w czasie reklamowym warty więcej niż tysiąc artykulików. Ktoś by się raz zastanowił.

  • Marcin Jeżewski – 28.06.2019

    Jeszcze będzie z niego Moderus Delta 😊

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....