TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

MI potwierdza konkurencyjność kolei dużych prędkości dla państw V4
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.05.2019 09:29:55 1 komentarz
MI potwierdza konkurencyjność kolei dużych prędkości dla państw V4

Według wstępnych analiz połączenie koleją dużych prędkości Polski, Czech, Słowacji i Węgier ma potencjał umożliwiający osiągnięcie konkurencyjności czasowej i cenowej w stosunku do innych środków transportu - ocenia resort infrastruktury.

"Według wstępnych analiz połączenie koleją dużych prędkości stolic Polski, Czech, Słowacji i Węgier, a także największych ośrodków gospodarczych leżących w granicach tych państw, posiada potencjał umożliwiający osiągnięcie konkurencyjności czasowej i cenowej w stosunku do innych środków transportu" - napisano w przesłanym w środę PAP komunikacie Ministerstwa Infrastruktury.

"Jest to możliwe, ponieważ dystans dzielący ośrodki leżące na trasie takiego połączenia jest optymalny dla funkcjonowania kolei dużych prędkości" - dodano.

Resort infrastruktury przypomniał, że na spotkaniu premierów V4 (Grupy Wyszehradzkiej) w Budapeszcie 21 czerwca 2018 r. przyjęta została wspólna deklaracja dotycząca współpracy na rzecz utworzenia szybkiego połączenia kolejowego w Europie Środkowej. Natomiast 1 października 2018 r. w Štrbskim Plesie na Słowacji ministrowie transportu krajów Grupy Wyszehradzkiej podpisali list intencyjny w sprawie Kolei Dużych Prędkości w Europie Środkowej, ustanawiający grupę roboczą, mającą koordynować działania zaangażowanych państw. Prace grupy toczą się od początku tego roku.

Wskazano, że realizacja projektu wzmocni obecną bliską współpracę krajów Grupy Wyszehradzkiej.

"Znacząca poprawa połączeń transportowych stworzy warunki do pogłębienia relacji gospodarczych i społecznych. Efektywnie funkcjonujący transport ułatwi przepływ osób i wzajemne kontakty. Jest to również przedsięwzięcie modernizacyjne, wprowadzające gospodarki i sieci transportowe państw regionu na wyższy etap rozwoju technologicznego" - napisano w komunikacie.

Zdaniem MI realizacja projektu przyczyni się też do rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw biorących udział w jego realizacji i poprawi ich konkurencyjność na rynkach globalnych.

"Wdrożenie koncepcji kolei dużych prędkości w państwach Grupy Wyszehradzkiej jest świadectwem zrozumienia potrzeby rozwoju zaawansowanego technologicznie i jednocześnie zrównoważonego ekologicznie transportu" - dodano.

Kolej dużych prędkości - jak podkreślono - jest perspektywicznym typem transportu, intensywnie rozbudowywanym w wielu krajach. Resort przypomniał, że Unia Europejska w swoich dokumentach strategicznych zakłada trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei do 2030 r. Wskazuje również na konieczność połączenia stolic UE skutecznymi powiązaniami multimodalnymi w ramach sieci TEN-T.

"Obszar Europy Środkowej znacząco odbiega pod względem gęstości sieci transportowej od zachodniej części Unii Europejskiej. Wszelkie inicjatywy pozwalające przezwyciężyć ten stan rzeczy mają pozytywny wymiar dla zaangażowanych w nie państw, regionu oraz całej wspólnoty" - dodano.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ministerstwo Infrastruktury
Węgry
Czechy
  • Kaszebe – 09.05.2019

    Co ,Grabarczyk bis, bo to on lobbował głównie z KDP?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....