TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Miasto chce wyjaśnień od PKP PLK po olbrzymiej awarii na dworcu Poznań Główny
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.12.2019 13:45:39
Miasto chce wyjaśnień od PKP PLK po olbrzymiej awarii na dworcu Poznań Główny (foto: UMP)

Pod koniec listopada awaria na poznańskim dworcu uniemożliwiła mieszkańcom regionu dotarcie na czas do pracy i szkoły. Chaosu można by w znacznej mierze uniknąć, gdyby PKP odpowiednio wcześnie poinformowała o problemie Miasto Poznań – podał magistrat.

Dlatego Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, oczekuje od PKP PLK ściślejszej współpracy.

Paraliż na dworcu Poznań Główny dał się we znaki mieszkańcom całego miasta, metropolii poznańskiej oraz turystom. Przez wiele godzin żaden pociąg nie mógł wjechać na perony największego poznańskiego dworca. Składy były opóźnione o kilka godzin, a pasażerowie żalili się na brak jakiejkolwiek informacji. Dziesiątki osób spóźniły się z tego powodu do pracy, nie dojechały do szkół ani na umówione spotkania.

Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, w oficjalnym liście do Ireneusza Merchela, prezesa zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., oczekuje wyjaśnień przyczyn awarii i  ściślejszej współpracy z miastem w sytuacji, gdyby takie zakłócenia miały zdarzyć się ponownie.

Proszę również o informację o tym, jak PKP PLK S.A. ma zamiar lepiej informować pasażerów o niedogodnościach spowodowanych awariami - pisze zastępca prezydenta Poznania. Przekazanie informacji do Centrum Zarządzania Kryzysowego Poznań po kilku godzinach od momentu zatrzymania komunikacji kolejowej spowodowało zbędne nagromadzenie zdezorientowanych pasażerów w wielu kolejowych węzłach komunikacyjnych. W znaczącej mierze można było tego uniknąć – wskazuje.

Mariusz Wiśniewski prosi też spółkę PKP PLK o zmodyfikowanie procedury alarmowania tak, by umożliwić lepszy przepływ informacji między koleją a miastem. Dzięki temu w przypadku kolejnej awarii poznaniacy mogliby być skuteczniej i sprawniej informowani o utrudnieniach. Szybciej dostaliby też informację o alternatywnych rozwiązaniach komunikacyjnych: czym i skąd mogą sprawnie dojechać do celu.

Biorąc pod uwagę znaczenie tego typu sytuacji dla funkcjonowania systemu komunikacyjnego miasta Poznania i całej aglomeracji, jak również przyjmując, że nie możemy niestety wykluczyć ich ponownego zaistnienia w przyszłości, chciałbym wskazać na potrzebę wypracowania konkretnych scenariuszy działania - pisze zastępca prezydenta miasta. Wydaje się bowiem, że obowiązujące aktualnie umowy (...) wystarczające z pewnością w sytuacji zatrzymania jednego pociągu czy zablokowania ruchu na jednej linii, są nieadekwatne wobec całkowitego wyłączenia z ruchu pasażerskiego stacji Poznań Główny – dodaje.

Mariusz Wiśniewski wskazuje również na pilną potrzebę ustalenia zasad współpracy między PKP a Zarządem Transportu Miejskiego. Pozwoli to na sprawniejszą pomoc mieszkańcom regionu w przypadku ponownej awarii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
dworzec
PKP PLK
awaria
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....