TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Mielec wraca na kolejową mapę Polski [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.09.2018 19:03:18 4 komentarze
Prawie 250 mln zł na przebudowę linii kolejowej Padew Narodowa-Dębica (foto: UMWP)

Prawie 250 mln zł kosztować będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinku Padew Narodowa–Mielec–Dębica.

Wszyscy tej linii potrzebujemy. Mielec było ostatnim z wielu dużych miast, które mając taki potencjał gospodarczy nie miało dostępu do prawidłowo funkcjonującej linii kolejowej. Dzięki tej umowie i środkom unijnym po latach przerwy pociągi wrócą do naszego miasta. Pamiętajmy o tym, że ta linia komunikuje się z linią siarkową. Wartość tej inwestycji to prawie 250 mln złotych – to historyczne środki, bo takich funduszy nigdy wcześniej nie było – powiedział marszałek Władysław Ortyl tuż przed podpisaniem umowy o dofinansowanie rewitalizacji linii kolejowej l-25 Padew-Mielec-Dębica. Inwestycja stanie się możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.

Pod umową o dofinansowanie na rewitalizację linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew Narodowa – Mielec – Dębica" podpisy złożyli marszałek Władysław Ortyl, wicemarszałek Bogdan Romaniuk, zastępca dyrektora. ds. projektów krajowych PKP PLK S.A Bożena Matałyga oraz Andrzej Szydło zastępca dyrektora Regionu Południowego ds. finansowych PKP PLK S.A.

W uroczystości, która odbyła się w Pałacyku Oborskich w Mielcu uczestniczyli posłowie RP Jan Warzecha i Rafał Weber, Fryderyk Kapinos pełniący funkcję prezydenta Mielca, starosta mielecki Zbigniew Tymuła oraz samorządowcy, z terenu przez który przebiega trasa L25.

Do tego, aby linia 25 mogła na nowo funkcjonować przyczyniły się starania bardzo wielu osób. Wszystkim bardzo za nie dziękuję. Dla nas ważne jest rozwijanie połączeń kolejowych, zapewnienie dostępności komunikacyjnej całego regionu. Bo ta dostępność przekłada się na tworzenie potencjału regionu, na miejsca pracy, na poziom życia mieszkańców. – podkreślał w czasie uroczystości marszałek Ortyl.

Mielec jest miastem., który dostarcza najwięcej vatu – dzięki swoim firmom - w województwie podkarpackim. A musiał funkcjonować bez kolei. Tymczasem każdy wie, jak ważna tętnicą komunikacyjną dla każdego miasta, dla jego rozwoju jest dostęp do kolei. Teraz sytuacja całkowicie się zmienia. Bardzo za to dziękuję – mówił Fryderyk Kapinos, pełniący funkcję prezydenta Mielca.

Bardzo się cieszę, że dziś ta umowa jest podpisywana. Chwilę, kiedy kolej była zamykana pamiętam jako zły czas. Teraz zyskujemy nową jakość, dzięki staraniom pana marszałka Władysława Ortyla i pana europosła Tomasza Poręby. Mieszkańcy tyle lat na to czekali. Teraz będą zadowoleni – podkreślał starosta Zbigniew Tymuła.

Projekt rewitalizacji linii kolejowej l-25 na trasie z Padwi Narodowej, przez Mielec do Dębicy ma kosztować prawie 250 mln złotych. Z tego prawie 170 mln złotych to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Inwestorem jest PKP PLK S.A.

Czas przejazdu pociągu z Mielca do Dębicy będzie wynosił 30 minut. Realizacja projektu na linii nr 25 Padew – Mielec – Dębica oznaczać będzie sprawniejsze podróże. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h. Modernizacja peronów na 9 stacjach i przystankach : Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia, zapewni wygodniejszą obsługę dla wszystkich podróżnych. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na przebudowywanej linii – mówił w Mielcu Andrzej Szydło, zastępca dyrektora Regionu Południowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Całkowicie przebudowana zostanie linia kolejowa od Mielca do Dębicy czyli na odcinku prawie 32 km. Na tej trasie przebudowane zostaną perony na wielu stacjach i przystankach. Przebudowa czeka także stację w Mielcu, gdzie powstanie przejście podziemne. Prace remontowe obejmą także 40 przejazdów kolejowych.

Z kolei dla trasy pomiędzy Mielcem a Padwią Narodową wykonana zostanie dokumentacja budowlana, czyli tzw. studium wykonalności.

Ostatni pociąg pasażerski przejechał trasą z Mielca do Dębicy w 2009 roku. Ze względu na zły stan infrastruktury ruch na trasie Mielec –Dębica został wstrzymany. Mielczanie, którzy chcieli dojechać koleją bezpośrednio do dużych ośrodków, takich jak: Katowice, Wrocław czy Poznań, musieli na własną rękę dojeżdżać do Dębicy, skąd takie połączenia kolejowe są możliwe. Od momentu zawieszenia ruchu pasażerskiego rozpoczęły się wieloletnie starania o remont trasy. Zabiegali o to przede wszystkim ówczesny senator, obecnie marszałek Władysław Ortyl i europoseł Tomasz Poręba. Dzięki nim doszło do organizacji konferencji z udziałem zainteresowanych samorządów. Ich efektem było rozpoczęcie prac nad studium wykonalności. Prace, które współfinansowały samorządy, zakończyły się pod koniec 2011 roku. Studium potwierdziło konieczność remontu tej linii jako istotny element dla właściwego rozwoju regionu. Określało także zakres prac niezbędnych do wykonania i szacunkowe koszty. W 2014 roku PKP PLK ogłosiło przetarg na prace przedprojektowe na odcinku Tarnobrzeg-Padew, a rok później na pozostałą część. Finansowanie miały zapewnić środki pomocowe z perspektywy finansowej 2014-2020.

Dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego to 166 mln zł. Kwota ta jest zwiększona o ponad 30 mln, ponieważ wstępnie planowano, że dofinansowanie będzie mniejsze, ale oferty przetargowe zweryfikowały te szacunki. Dlatego zarząd województwa podkarpackiego zwiększył dofinansowanie w ramach RPO. Postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę jest w końcowej fazie i wkrótce będzie możliwe podpisanie kolejnej umowy już na realizację przedsięwzięcia.

To bardzo ważna linia w województwie. Znalazła się wśród kolejnych inwestycji w naszym Regionalnym Programie Operacyjnym, ponieważ jest istotna nie tylko z punktu widzenia ruchu pasażerskiego, ale przede wszystkim towarowego. Przypomnę, że łączy trzy obszary przemysłowe w Dębicy, w Mielcu i w Tarnobrzegu. Dofinansujemy wiele remontów dróg, ale chcielibyśmy aby część tego towaru, która porusza się drogami, transportowana była przez kolej – powiedział Władysław Ortyl, marszałek Województwa Podkarpackiego.

Pierwsze pociągi mają pojechać pomiędzy Mielcem a Dębicą już w grudniu 2020 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podkarpackie
PKP PLK
Dębica
Mielec
  • kolejFAN – 28.09.2018

    tam powinno być 10 par pociągów na dobę plus 1-2 TLK co najmniej!

  • zeus04 – 28.09.2018

    Pociągi tam cały czas są np. ostatnio jechał taki: https://photos.app.goo.gl/PsWRsW5kCeMVTiSF6

  • kolejFAN – 28.09.2018

    jakie? ja mówię o osobowych i o TLK.

  • zeus04 – 28.09.2018

    A ja się odniosłem do tytułu artykułu a nie komentarza.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....