TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Milion kilometrów pierwszego czeskiego Railjeta. Niezawodny!
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.03.2017 13:14:35 14 komentarzy
Milion kilometrów pierwszego czeskiego Railjeta. Niezawodny!

Są doskonałą alternatywą dla składów zespolonych. Dobrze sprawdzają się na trasach, na których kursują. Są też jednymi z najszybszych pociągów eksploatowanych przez Ceske drahy. Pierwszy Railjet przejechał milion kilometrów.

Codziennie jednostki RailJet przejeżdżają w sumie około 8600 kilometrów. Skład RJ001 dziś, jako pierwszy z całej floty, przekroczył milion kilometrów. To tak, jakby objechał kulę ziemską wzdłuż równika 25 razy lub 2,5 raza pojechał z Ziemi na Księżyc.

Warto zatem przypomnieć, że Siemens, producent tych jednostek, przekazał przewoźnikowi pierwszy skład (RJ 001) 23 kwietnia 2014 roku. Kolejne przybywały w odstępach miesięcznych. Zestawy RailJet wprowadziły nową jakość w czeskich kolejach, porównywalną z zachodnioeuropejskimi ICE, TGV, ICN lub najnowszej generacji Pendolino. Pasażerom oferowane są nowoczesne, klimatyzowane wagony, a w nich klasy biznes, 1 i 2, część restauracyjną, zabaw dla dzieci i wiele innych usług i korzyści oferowanych przez CD we współpracy z austriackim ÖBB.

Codziennie Koleje Czeskie eksploatują sześć Railjet-ów. W sumie są właścicielem siedmiu. Każdy z Railjet-ów wyjeżdża średnio 1.230 kilometrów dziennie. Chociaż w Republice Czeskiej zestaw może jechać z maksymalną prędkością 160 km/h po przekroczeniu granicy prędkość ta wzrasta do 230 km/h.

"Pociągi te przez ponad dwa lata pracy w Ceskich drahach były niezawodne. Nie mieliśmy sytuacji, w której musielibyśmy zastąpić Railjeta innym zestawem" ? mówi Miroslav Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Co dwie godziny między Pragą i Brnem

Railjety od samego początku kursują w odstępach dwugodzinnych w relacji Praga - Brno - Wiedeń - Graz. Trasę z Pragi do Brna pokonują w dwie godziny i 28 minut. Dawniej pociągi EC potrzebowały na przejechanie tej samej trasy 2 godzin i 40 minut. Nowe zestawy umożliwiły zatem skrócenie przejazdu o 12 minut. Znaczne oszczędności czasowe są odnotywane natomiast na trasie Praga - Wiedeń. W rozkładzie jazdy 2013/14 podróż z głównego dworca kolejowego w Pradze do dworca Wien Simmering trwała 4 godziny i 23 minut (do dworca Meidling 4 godziny i 45 minut). Teraz to odpowiednio 3 godziny i 57 minut (do stacji Meidling 4 godziny i 11 minut). Tak więc w ciągu ostatnich trzech lat odnotowano oszczędność czasu od około 25 do 35 minut.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceke drahy
RailJet
  • gutek – 09.03.2017

    a my wywaliliśmy miliardy na ETR 610 a mogliśmy kupić 10 więcej Rajlietów

  • Tomek – 09.03.2017

    @gutek,otóż to... i pomyśleć, że i u nas mogłyby jeździć takie zabaweczki, które pod względem komfortu podróży przebijają to "cudo" w barwach IC :)

  • Quba – 09.03.2017

    Nasze Simsony ( IC ) dobijają już do dwóch milionów kilometrów i jakoś nikt z tego sensacji nie robi.

  • guido – 09.03.2017

    ..no i mają tam lepsze torowiska....

  • okl – 10.03.2017

    u nas faktycznie, zamiast Pendo, Flirtów i Dartów, mogli kupić to...

  • kolejFAN – 10.03.2017

    @ wielkim błędem był zakup pendolino bez tilta. Railjet byłby najlepszym rozwiązaniem. Gdyby IC się uczył na przykładzie CD, wiedziałby że zrezygnowali z zakupu większej ilości jednostek SC P, a postawili na railjety, które są wygodniejsze, bardziej komfortowe, szersze i ergonomicznie podzielone.

  • Damian – 10.03.2017

    O gustach się nie dyskutuje ale jeździłem wszystkim i jednak nasze Pendolino jest cichsze, Flirt sprawniejszy a Railjed dobry ale układ siedzeń i zagospodarowanie przestrzenne wnętrza wagonów nie najlepsze a szczególnie fotele w biznes klasie metr od okna . Tak weźcie rzetelniej podsumowujcie tabory a nie cudzym się zachwalacie.

  • K – 10.03.2017

    No to faktycznie argument nie do pobicia. z tym fotelem od okna.

  • Przemo Z. – 10.03.2017

    A oprócz Damiana kto z was jechał RJ ? Zapewne nikt. Ale "mądry' w piórze jest każdy. Ktoś już udowadniał ile za miejsce w pendo ws rj. I wyszło porównywalnie. Poza tym gdyby CD jeździło swoim pendolino do Wiednia to można było by jeszcze minut urwać. Szczegolnie na krętym odc. C. Trebowa - Brno.A dlaczego CD zrezygnowało z zakupu pendolino . Bo DB położyło szlaban na wjazd na swoja sieć. Poza tym i tak nie ma bezpośredniego połaczenia Wiedeń - Berlin via Praga. Zostały EC z Budapesztu.

  • Kawa – 10.03.2017

    Ja jechałem. RJ bije na głowe Pendolino. Bardzo szkoda że w Polsce ich nie ma.

  • Przemo Z – 11.03.2017

    No to pochwal się czym bije. Bo w mojej ocenie pendo ma lepsze właściwości trakcyjne.

  • kolejFAN – 12.03.2017

    @PrzemoZja jeździłem kilkukrotnie, 5 x austriackim i 2 x czeskim..To nie są opinie z pióra tylko z praktyki

  • kolejFAN – 12.03.2017

    @Przemo : nie masz innego wyjścia jak samemu się przejechac i ocenić. Ciasnota i wąskie siedzenia w pendolino (polskim) vs komfort i przestrzeń w RJ, to tylko jeden z argumentów

  • Przemo Z. – 13.03.2017

    Przecież ileś razy jechałem RJ - i ja wiem czy jest się czym zachwycać ?Ciasno to jest w Pendolino ale na brytyjskie tory.Poza tym dość niespokojna jazda w 1 kl. szczególnie przy jeździe wagonami naprzód.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....