Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ministerstwo podaje plany dla Pomorza, elektryfikacja Helu nadal w nich jest!

inforail
24.07.2018 20:11
0 Komentarzy

MinisterstwoInfrastruktury przedstawiło plany rozwoju transportu kolejowego w województwiepomorskim. Jest w nich nadal, naszym zdaniem bezsensowna, elektryfikacja liniido Helu.

Jak podało Ministerstwo obecnie PKP PLK prowadzą dwaprojekty przygotowawcze związane z rozwojem transportu kolejowego na tereniewojewództwa pomorskiego:

„Zwiększenie przepustowości ciągu Tczew – Gdynia wraz zdobudową odcinków nowych torów szlakowych oraz przebudową stacji ZajączkowoTczewskie” oraz

„Prace na pozostałych liniach kolejowych należących doalternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i liniach stycznychoraz chojnickim węźle kolejowym”.

Jednocześnie w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023r. na terenie województwa pomorskiego przewidziano do realizacji poniższeinwestycje:

Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz –Trójmiasto (POIiŚ);

Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni (CEF);

Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk(CEF);

Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia –Słupsk (POIiŚ);

Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granicawojewództwa – Słupsk – Ustka (RPO);

Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granicawojewództwa (Gardeja) – Malbork (RPO);

Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 odcinek Lębork – Łeba(RPO) – ze względu na brak alokacji w RPO Województwa Pomorskiego UrządMarszałkowski podjął decyzję, że projekt nie będzie realizowany w perspektywie2014 – 2020;

Utworzenie transportowych węzłów integrujących wraz ześcieżkami pieszo-rowerowymi i rozwojem sieci publicznego transportu zbiorowegona terenie Chojnicko-Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (RPO).

Ponadto w PKP PLK prowadzone są prace planistyczne związanez nową perspektywą finansową 2021 – 2027. Zakładanym efektem będzie listaprojektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Pozakończeniu prac wskazane zostaną projekty, które na podstawie analiz najlepiejbędą wpisywać się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym będąmogły istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz przewożonychładunków. W ramach powyższych prac organizator transportu na tereniewojewództwa, tj. Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, zgłosił jakopotencjalne do realizacji następujące projekty:

projekt mający na celu skrócenie czasu jazdy pomiędzyGdańskiem i Warszawą;

prace na linii 229 Kartuzy – Sierakowice;

prace na linii 229 Lębork – Łeba;

prace na liniach 228 i 723 Gdynia Gł. – Gdynia Oksywie /Kosakowo;

prace na liniach 211 Kościerzyna – Lipusz (i 212 Lipusz –Bytów, odcinek poza zarządem PKP PLK SA);

poprawę przepustowości odcinka Gdańsk – Tczew;

prace na liniach 203 i 210 Tczew – Człuchów – WierzchowoCzłuchowskie;

poprawę przepustowości i elektryfikację linii 213 Reda –Hel;

prace na linii 230 Wejherowo – Góra Pomorska;

poprawę przepustowości odcinka Kwidzyn – Białki linii 207.

Ministerstwo podaje, że należy mieć na uwadze, że ostatecznalista realizowanych projektów będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami zwłaściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środkówfinansowych.

Ministerstwo bardziej szczegółowo odniosło się także do modernizacjilinii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny. Jak podano planowane rozpoczęciemodernizacji linii kolejowej nr 201 na ww. odcinku powinno nastąpić w II kwartale2020 r. W ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz– Trójmiasto, Etap I” przewidziano elektryfikację linii kolejowej nr 201 naodcinku Kościerzyna – Gdynia Główna, linii kolejowej nr 214 Somonino – Kartuzyoraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Glincz – Kartuzy.


Komentarze