Mniej ezt-ów PKP Intercity na torach. Dlaczego?

inforail
28.01.2020 14:45
0 Komentarzy

W ostatnichtygodniach na tory wyjeżdża mniej ezt-ów PKP Intercity. Są one zastępowaneprzez składy wagonowe. Sprawdziliśmy dlaczego.

Jak się okazuje sensacji nie będzie. Poszczególne jednostkiwycofane są albo z powodu planowych przeglądów albo po wypadkach.

Z 20 pojazdów FLIRTPKP Intercity aktualnie jeden jest wyłączony z ruchu ze względu na uszkodzeniapowypadkowe, 2 przechodzą serwis P4, a 2 kolejne planowy przegląd techniczny.Nasz zespół serwisowy intensywnie pracuje nad tym, aby do końca bieżącegotygodnia przekazać przewoźnikowi kolejny skład po przeglądzie P4, zmniejszająctym samym ilość serwisowanych pojazdów do trzech – powiedziała nam MartaJarosińska, rzeczniczka prasowa Stadlera.

Podobnie sytuacja wygląda z Dartami.

Z naszych danychwynika, że DARTy w 2019 roku spełniały wskaźniki niezawodności oraz gotowościwymagane umową. Główne przyczyny wyłączeń to naprawy po zderzeniach zsamochodami i innymi przeszkodami. Naprawy awaryjne realizowane są w specjalniedo tego wybudowanej bazie utrzymaniowej w Mińsku tak szybko jak to możliwe -nawet w ciągu jednego dnia roboczego – poinformował nas Maciej Grześkowiak,PR Manager PESY.

Sytuacja wróci zatem do normy w ciągu najbliższych dni.Tymczasem PKP Intercity zastępuje wyłączone z ruchu ezt-y składami wagonowymi,z zachowaniem odpowiedniego standardu dla pasażerów.

Komentarze