Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja linii Chabówka – Nowy Sącz pochłonie 3 mld zł

inforail
31.01.2019 09:46
0 Komentarzy

Modernizacja liniiChabówka – Nowy Sącz pochłonie 3 mld zł i będzie realizowana w ramachnajwiększego projektu kolejowego w Polsce od kilkudziesięciu lat, potocznienazywanego „Podłęże – Piekiełko” – poinformował w czwartek w Sejmiewiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

„Przewidywane są prace modernizacyjne na linii Chabówka- Nowy Sącz tutaj koszt będzie wynosił 3 mld zł. Etap realizacji jestprzewidziany na lata 2020 – 2023” – powiedział Wild.

Dodał, że w kolejnej perspektywie unijnej prace budowlaneobejmą budowę nowej linii Podłęże – Szczyrzyc i Tymbark – Mszana Dolna.”Tutaj mówimy o kosztach sięgających 4 mld zł” – stwierdziłwiceminister.

Inwestycja „Podłęże – Piekiełko” zakładawybudowanie nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm.Niepołomice na południowy wschód od Krakowa i skieruje na południe. Wmiejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód domiejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna(linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą75-kilometrową linią Chabówka – Nowy Sącz (linia 104), która zostaniezmodernizowana.

Zrealizowanie inwestycji spowoduje, że z Krakowa do NowegoSącza najszybszy pociąg przejedzie w godzinę. Obecnie przejazd pociągiem zKrakowa do Nowego Sącza zabiera od 2 godzin 45 min. do 3 godzin 45 min.

Inwestycja skróci też radykalnie czas przejazdu z Krakowa doZakopanego. Wyniesie on około 1 godz. 40 minut zamiast 3 godzin 30 min.obecnie.


Komentarze