Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja stacji kolejowej Zielona Góra na finiszu

inforail
20.02.2020 14:45
0 Komentarzy

Podróżujący ze stacjikolejowej Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej.Wygodne przejścia na perony zapewnia zadaszenie i rozbudowane przejściepodziemne. Niebawem formalnie zakończy się modernizacja stacji i jej otoczenia.

Jak poinformował w czwartek Radosław Śledziński z zespołuprasowego PKP PLK SA, na stacji kolejowej kończą się właśnie odbioryzrealizowanych zadań.

„Drugi etap inwestycji warty jest 38 mln zł i zostałzrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowych S.A. we współpracy z miastem” –powiedział Śledziński.

poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji.Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewnią podróżnym ochronę w trudnychwarunkach atmosferycznych.

Śledziński przypomniał, że w 2019 r. podróżni zyskaliłatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunelrozbudowany do 44 m łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodnedojście do peronów z obu stron miasta.

„Dla osób mających trudności z poruszaniem się jestwinda i pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągupomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille'a zamontowane na poręczach” –wymienił.

Inwestycja poprawiła również system komunikacji obok stacji.Przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego zapewniła sprawny i bezpieczny ruchkolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię, a piesi korzystają z bezpiecznegodojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etapinwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu dot. modernizacji liniikolejowej nr 273.

„W Zielonej Górze roboty w ramach drugiego etapu rozpoczęłysię w październiku 2017 r. Modernizacja stacji kosztowała ok. 31,7 mln zł, awiaduktu ok. 6,3 mln zł. Formalne zakończenie wszystkich prac jest planowane wnajbliższych tygodniach” – dodał Śledziński.  


Komentarze