TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Monorail w Warszawie?
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.07.2018 10:50:14 1 komentarz
Monorail w Warszawie?

Wczoraj Jacek Wojciechowicz, kandydat na Prezydenta Warszawy zwrócił uwagę na alternatywny system transportu publicznego tzw. monorail czyli kolej jednoszynową.

W najbliższych kilku latach budżet miasta nie udźwignie budowy trzeciej linii metra. Ale można rozmawiać o przedłużeniu pierwszej i drugiej linii oraz o alternatywnych sposobach transportu. Kolejka, która porusza się na jednej szynie, jest dużo tańsza od metra, a ma tę samą zaletę: nie stoi w korkach, ponieważ jedzie nad ziemią. To jest rozwiązanie stosowane w wielu miastach. W Warszawie można o tym myśleć w przypadku skomunikowania bardziej peryferyjnych dzielnic, które nie mają szansy na metro. Jest to środek transportu praktycznie tak samo skuteczny co metro natomiast porównywalny cenowo do linii tramwajowych, które mimo uprzywilejowania jednak biorą udział w normalnym ruchu drogowym i nie poruszają się równie sprawnie – zaznaczył Jacek Wojciechowicz.

Przypomnijmy, że właśnie o monorailu myślą także władze Katowic. Propozycję poprowadzenia takiego systemu przedstawił Bombardier. Czy system taki sprawdziłby się w stolicy? Na pewno jest warty rozważenia w kontekście tych dzielnic, do których metro nie dojeżdża.

Monorail w futurystycznych wizjach z lat 70. i 80. prezentowany był jako przyszłość transportu miejskiego. Kolej poprowadzona ponad poziomem terenu, na wysokich filarach, miała być remedium na zatłoczenie dróg. W praktyce, monorail w wielu przypadkach przegrał konkurencję z klasycznymi rozwiązaniami dwuszynowymi. Mimo to, wciąż powstają nowe systemy monorail. W Polsce na razie pozostaje futurystyczną wizją.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
monorail
Warszawa
  • mechanik – 20.07.2018

    Myślę, że rzeszowski wałek wystarczy do szczęścia.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....