Na co czeka polski rynek taborowy? Okiem Newagu

inforail
01.06.2020 07:45
0 Komentarzy

Wracamy dosprawozdania Newagu za rok 2019, które zawiera nie tylko podsumowanie minionychmiesięcy, ale także wskazanie rynkowych perspektyw. Na co zatem liczy firma zNowego Sącza? Punktów jest kilkanaście.

W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych czeka nasrozstrzygnięcie ogłoszonych na początku roku postępowań prowadzonych przezKoleje Dolnośląskie i Województwo Małopolskie oraz ogłoszenie nowegopostępowania przez PKP SKM w Trójmieście.

30 marca 2020 zakończono dialog techniczny organizowanyprzez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na zaprojektowanie i dostawę nowych EZTdo obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. Newag podaje, że monitoruje ioczekuje na dalsze kroki NCBiR w tej sprawie.

W segmencie hybrydowych zespołów trakcyjnych rozstrzygnięto nakorzyść Newagu postępowanie prowadzone przez Województwo Zachodniopomorskie.Czekamy na rozwój wypadków w powtórzonym przetargu Kolei Dolnośląskich. Newagpodaje, że prowadzone są także rozmowy z innymi zainteresowanymi klientami.

W segmencie wagonów osobowych, gdzie głównym Zamawiającymjest PKP Intercity S.A. NEWAG będzie analizował wszystkie postępowania iselektywnie je wybierał kierując się potencjałem marży i wymaganych zasobów do zaangażowania.W ubiegłym roku firma nie realizowała takich zamówień.  

W segmencie lokomotyw spalinowych planuje się pozyskać kilkazamówień na modernizację lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 z rynku przewoźnikówprywatnych.

W segmencie lokomotyw elektrycznych kontynuowane będą rozmowyz kilkoma przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw cztero isześcioosiowych. Newag oczekuje na rozstrzygnięcie przetargu ogłoszonego przezPol-Miedź Trans, na dostawę jednej lokomotywy. Trwa także postępowanieogłoszone przez PKP Intercity na dostawę 10 (opcja +5) lokomotywwielosystemowych.

Komentarze