Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na wakacje pociągi wrócą do Zakopanego

inforail
19.06.2019 12:45
0 Komentarzy

Od 22 czerwca dokońca wakacji na linii Kraków – Zakopane będzie kursowało 14 połączeń na dobę –poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie KolejoweSA. Pociągi pojadą wyremontowanymi odcinakami torów.

Po zakończeniu prac czas podróży koleją na tej linii skrócisię o ponad godzinę, do blisko 2h 15 min.

„Przebudowa jednotorowej linii na odcinkach Skawina – SuchaBeskidzka oraz Chabówka – Zakopane wymaga ograniczenia kursowania pociągów,jednak prace zaplanowano tak, by na wakacje podróżni pojechali pociągiem zKrakowa pod Giewont” – poinformowała PAP Szalacha.

Na trasie kolejowej prowadzącej pod Tatry zostało jużprzebudowanych dziewięć stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, WolaRadziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona,Stronie, Stryszów. Obiekty zostały oświetlone i wyposażone w nowe wiaty i ławkioraz nowe tablice informacyjne. Powstały też ułatwienia dla osóbniepełnosprawnych.

Na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka zrealizowano jużwiększość zaplanowanych prac – wymieniono m.in. 34 km torów i przebudowano mostw Przytkowicach i wiadukt w Woli Radziszowskiej. Kolejne zaplanowane prace natym odcinku mają potrwać do końca roku.

Nowe tory są także na odcinku Nowy Targ – Szaflary. Powakacjach zaplanowano kolejne roboty m.in. na odcinku Sieniawa – Nowy Targ.Zaplanowano tu także remonty sieci trakcyjnej oraz wiaduktów, mostów iprzepustów.

W ramach przebudowy trasy kolejowej pod Tatry zaplanowanorównież budowę łącznicy w Chabówce, gdzie powstanie nowy odcinek toru odługości ok. 600 m. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży do Zakopanego.

Wszystkie prace na trasie kolejowej Kraków – Zakopane wramach Krajowego Programu Kolejowego potrwają do 2023 r. Całkowity kosztremontu to ponad 930 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie ześrodków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko.


Komentarze