Najmniejsze EffiShunter od CZLoko jadą do Serbii

inforail
21.02.2020 11:45
0 Komentarzy

Serbski przewoźnikkrajowy Srbija voz, który zapewnia w kraju transport osobowy, uzupełnił swojąflotę dwiema lokomotywami typu EffiShunter 300.

CzLoko wygrała przetarg na dostawę maszyn. Tak, jak wprzypadku przewoźnika České dráhy, który posiada dwanaście takich lokomotyw,będą one eksploatowane na stacjach oraz w depo w ramach czynności manewrowychoraz zestawiania pociągów. Zostaną dostarczone zgodnie z umową w pierwszymkwartale 2021 r.

Nieustannieposzukujemy nowych możliwości na rynku. Prowadzą do nich dwie drogi – poprzezrozwój nowych lokomotyw oraz rozwój terytorialny. Sukcesem nie jest wyłącznieotwarcie nowego rynku, ale również wzmacnianie na nim swojej pozycji. To jestprzede wszystkim naszym celem na Bałkanach – powiedział Ľubomír Dlábik,kierownik zespołu handlowego CZLoko.

Już w marcu do Serbii powędrują dwie lokomotywy EffiShunter300, które w ubiegłym roku zamówił krajowy zarządca infrastruktury kolejowejInfrastruktura železnice Srbije. Zamówienie złożono również po wygranymprzetargu międzynarodowym. Zarządca wykorzysta lokomotywy do obsługi lżejszychpociągów stosowanych do konserwacji infrastruktury kolejowej. Oba zamówieniaobejmują instalację systemu automatycznej kontroli pociągów Indusi.

Właśnie te pozytywnereferencje w znaczącym stopniu pomogły nam zwyciężyć w przetargu publicznym -dodał Dlábik.

Spółka CZ LOKO zaprojektowała EffiShunter 300 jakonajmniejszego reprezentanta swojego portfolio. Jest to lokomotywa dwuosiowa,napędzana silnikiem spalinowym CAT C13 o mocy 328 kW z elektryczną transmisjąmocy AC/DC i prędkością maksymalną 60 km/h.

„Trzysetkę” zakupiły również czeskie spółki ČEPRO i VÚŽ orazpolska spółka Metro Warszawskie, która zakończyła testowy okres próbny iaktualnie oczekuje na ostateczną zgodę dotycząca włączenia do regularnejeksploatacji w ramach serwisu technologicznego pomiędzy halami, służącymi dokonserwacji składów przy stacji Kabaty.


Komentarze