Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najszybsze połączenie Lublin-Warszawa w 2 godziny i 48 minut

inforail
04.06.2017 17:55
0 Komentarzy

Pociągi na trasieLublin-Warszawa od 11 czerwca pojadą objazdem, przez Łuków. Kolejarzeprzekonują, że to konieczne rozwiązanie, wprowadzane na czas modernizacji liniikolejowej nr 7, dzięki której czas podróży pociągiem na tej trasie skróci się ook. 45 minut.

W związku z modernizacją linii Lublin-Warszawa od 11 czerwcazmienia się organizacja ruchu bezpośrednio na tej trasie i okolicznych liniach– poinformowały służby prasowe spółek PKP.

Między Lublinem a Warszawą pociągi pojadą objazdem przez Lubartów,Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki, z postojami wewszystkich tych miejscowościach. Czas podróży do stolicy wydłuży się o około 30– 40 minut. Trasę tę obsługiwać będzie osiem par pociągów; najszybsze dojadą w2 godziny i 48 minut.

Dzięki objazdowi mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i RadzyniaPodlaskiego zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą, a pasażerowie z Łukowa- z Lublinem. Ponadto, z Łukowa pojedzie w sumie 10 pociągów do stolicy.

Dla podróżnych z Puław i Dęblina zostanie wprowadzonakomunikacja zastępcza – autobusy dowiozą ludzi do Łukowa, gdzie przesiądą siędo pociągów z i w kierunku Warszawy. Podróżni z Nałęczowa będą natomiast przewożeniautobusami do Lublina.

Na czas modernizacji PKP Intercity obniży ceny biletów nacałej trasie Warszawa – Lublin oraz na odcinkach pośrednich. Rabat wyniesie odkilku do kilkudziesięciu procent.

Zmiany dotyczyć będą też kursowania pociągów jadących zpołudnia i zachodu Polski. Pasażerowie z Krakowa, Katowic, Kielc oraz Wrocławiadojadą składami PKP Intercity do Dęblina, skąd będą przewożeni autobusami doNałęczowa, Puław i Lublina. Autobusowa komunikacja zastępcza będzie teżfunkcjonować na trasie Garwolin – Dęblin oraz na odcinku Dęblin – Lublin.

Modernizacja linii Lublin-Warszawa to największy projekt wKrajowym Programie Kolejowym. Po jej zakończeniu, co planowane jest w 2022 r.,podróż najszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem będzie trwała 1,5godziny, podczas gdy obecnie zajmuje 2 godziny i 15 minut. Wartość całejinwestycji szacowana jest na 3,5 mld zł.

Umowy na modernizację pierwszych dwóch odcinków, obejmujące130 km linii kolejowej między Lublinem a Pilawą, zostały już podpisane. Pracena linii kolejowej od Lublina do Dęblina prowadzić będzie konsorcjum, któregoliderem jest hiszpańska firma Astaldi; ich wartość wynosi 930,5 mln zł. OdcinekDęblin-Pilawa – kosztem 735 mln zł – zmodernizuje konsorcjum, którego lideremjest Mostostal Kraków.

Modernizacja kolejnego fragmentu trasy, o długości 23 km, odPilawy do Otwocka, ma kosztować 479 mln zł. Umowa w tej sprawie ma byćpodpisana wkrótce. Natomiast modernizacja linii na odcinku od Otwocka doWarszawy jest jeszcze w fazie projektowej.

Od połowy czerwca tego roku do grudnia 2018 r. linia międzyLublinem a Pilawą będzie wyłączona z ruchu. W 2019 r. prace przeniosą się naodcinek między Pilawą a Otwockiem.

Między Pilawą a Otwockiem będzie dobudowany drugi tor,natomiast między Otwockiem a Warszawą – trzeci.

Na 150-kilomometrowej trasie Lublin-Otwock wyremontowanebędą tory wraz z siecią trakcyjną, rozjazdami, przejazdami kolejowo-drogowymi iurządzeniami sterowania ruchem. Powstanie nowy przystanek Lublin-Zachód,zmodernizowanych będzie 17 stacji. Wybudowanych zostanie 77 nowych peronów, dwanowe wiadukty oraz 11 przejść dla pieszych pod torami.

Po zakończeniu modernizacji pociągi osobowe będą tamtędyjeździć z prędkością 160 km na godzinę, a towarowe – 120 km. Między Lublinem aWarszawą kursuje obecnie 80 pociągów na dobę.


Komentarze