TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nazwa SuperRegio nie ma żadnego znaczenia
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.06.2019 10:35:09
Nazwa SuperRegio nie ma żadnego znaczenia

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Przewozy Regionalne chcą uruchamiać komercyjne pociągi pod nazwą SuperRegio. Tymczasem we wnioskach, a także w decyzjach wydanych przez Prezesa UTK znalazły się kategorie InterRegio i Regio. Jak się okazuje nie ma to żadnego znaczenia.

O wyjaśnienie tej kwestii poprosiliśmy Urząd Transportu Kolejowego.

Nie stanowi naruszenia postanowień decyzji o przyznaniu otwartego dostępu, zmiana nazwy kategorii handlowej pod którą przewoźnik zamierza uruchamiać pociągi, o ile zachowane zostaną wszystkie warunki określone w decyzji przyznającej otwarty dostęp – poinformował nas Tomasz Frankowski, rzecznik prasowy UTK.

W drodze decyzji, Prezes UTK przyznaje aplikantowi otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na danej trasie. Zgodnie z art. 29c pkt 5 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK ma obowiązek w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu określić warunki oraz zakres wykorzystywania dostępu do linii kolejowej lub linii kolejowych oraz między innymi okres, na jaki decyzja zostaje wydana. W żadnej z sentencji decyzji przyznającej otwarty dostęp na trasach Kraków Główny – Zator (Przeciszów) – Kraków Główny (decyzja z 29 sierpnia 2018 r. znak: DPP-WOPN.717.8.2018.AnK), Katowice – Zator (Spytkowice) – Katowice (decyzja z 24 kwietnia 2019 r. znak: DPP-WOPN.717.9.2018.AnK) , Sandomierz – Wrocław Główny – Sandomierz (decyzja z 21 sierpnia 2018 r. znak: DPP-WOPN.717.15.2018.PL), Prezes UTK nie wskazał, że nowe połączenia kolejowe musi być wykonywane pod określoną kategorią handlową. Kwestia ustanawiania kategorii handlowych, określania jej cech, jest bez wpływu dla przyznanych decyzji w sprawie otwartego dostępu, o ile wprowadzone zmiany nie naruszają warunków określonych w zapadłych rozstrzygnięciach. Prezes UTK wskazuje w każdej z decyzji m.in. typ taboru, zgodnie z wnioskiem aplikanta, którym przewoźnik ma realizować przewozy. Prezes UTK w decyzji przewidział postanowienie, zgodnie z którym dopuszczalne jest wykorzystywanie innych typów pojazdów kolejowych, o ile przewoźnik zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów – wyjaśnił Frankowski.

Jak się zatem okazuje nazwa nie ma znaczenia, podobnie jak tabor, który zostanie skierowany do obsługi poszczególnych połączeń. Należy jednak pamiętać, że musi on odpowiadać zadeklarowanym standardom, w tym chociażby udogodnieniom dla osób z ograniczoną mobilnością. Przewozy Regionalne z pozoru zatem mają dowolność przy uruchamianiu nowych połączeń. SuperRegio musi trzymać poziom. Czy będzie trzymać? Sprawdzimy, pod warunkiem, że pociągi te wyjadą na trasy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
UTK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....