TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag chce do Niemiec
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.02.2017 08:39:08 7 komentarzy
Newag chce do Niemiec

W maju planujemy być po audycie Deutsche Bahn. To oznacza, że będziemy gotowi zmierzyć się z trudnym rynkiem niemieckim ? powiedział Prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Na nasze pytanie czy to oznacza próbę startu w przetargu niemieckim szef firmy z Nowego Sącza odpowiedział, że nie tylko próbę ale i start. Myślę, że zakończy się on sukcesem ? dodał Konieczek. Najpierw musimy się do tego przygotować. Wszelkie procesy w firmie muszą być zrobione zgodnie z oczekiwaniami klienta jakim jest Deutsche Bahn. Chodzi przede wszystkim o organizację opartą o procesy. Oprócz tego to także cała masa procesów specjalnych, które są bardzo szczegółowo kontrolowane i sprawdzane przez Niemców. Musimy spełnić wszystkie te wymagania. Dopóki nie będziemy na gotowi nie ma mowy o startowaniu w jakichkolwiek przetargach Deutsche Bahn. Po tym audycie, mam nadzieję, że wypadnie on pozytywnie, będziemy gotowi zmierzyć się z bardzo trudnym, niemieckim rynkiem ? wyjaśniał Konieczek.

Prezes Newagu poinformował też, że w kręgu zainteresowań jego firmy są również inne niż niemiecki rynki. Nie zdradził jednak o jakie kraje chodzi. Na pewno Włochy. Tam polska firma już dostarczyła pierwsze pociągi. Obecnie na testach przebywa pierwszy Impuls dla Bari. Trwają jazdy homologacyjne, które, jak wyjaśnił Konieczek, są bardziej skomplikowane i czasochłonne niż w Polsce. Z dobrych informacji warto podać, że Newag rozmawia już o rozszerzeniu zamówienia o kolejne 10 jednostek. W tym przypadku chodzi rzecz jasna o Impulsy, które, jak wyjaśnił prezes są podstawowym biznesem Newagu. W tym roku dadzą one spółce 70-75% wszystkich przychodów. Konieczek zaznaczył też, że w 75%, przy budowie Impulsów, Newag korzysta z polskich komponentów, w tym całego układu elektroenergetycznego, który stanowi jego "serce".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Niemcy
Impuls
Deutsche Bahn
  • P5 – 27.02.2017

    Skoro Pesa nie zawojowała rynku zagranicznego, to może mniejszej firmie jaką jest Newag się uda.

  • Julian – 27.02.2017

    @P5 Póki co to Pesa ma od Deutsche Bahn zamówienie, a Newag co najwyżej chciałby pozytywnie przejść audyt.

  • PasarzerMPK – 27.02.2017

    Julian . DB szybko się przekona że PESA to tandeta

  • JanuszJG – 27.02.2017

    @Julian:Na chwilę obecną nie ma co oceniać wyboru Pesy dla Deutsche Bahn, ponieważ jak sam napisałeś Pesa ma dopiero od nich zamówienie. Powróćmy do tego tematu za jakiś czas jak wyroby Pesy w DB pojeżdżą jakiś czas.

  • jatal – 27.02.2017

    @ P5Bądźmy realistami. Nawet gdyby wszyscy polscy producenci połączyli siły to nigdy nie zawojują rynku zagranicznego.@ JanuszJGJulian nie ocenia. Zauważa tylko że posiadanie zlecenie to coś więcej od zamiaru startu jeśli przejdzie się audyt.

  • www – 27.02.2017

    Zaprojektowanie i zbudowanie pociągu dla Niemiec nie jest takie proste. Przekonali się o tym Czesi ze swoją lokomotywą w której źle pracują koła na styku z szyną. Efekt to ograniczenie prędkości i praktyczna eliminacja z rynku, bo po co komu lokomotywa, która nie może rozwinąć prędkości handlowej akceptowalnej dla pasażerów.Zaprojektować można wszystko, ale przetestowanie i dopracowanie wymaga paru lat. No ale co nasi krajowi zamawiający o ty wiedzą? Co ich to obchodzi? Nic, bo produkt ma być szybko, żeby dobrze zdjęcia wyszły:-(Czemu Pesie zajmuje tyle lat przygotowanie do kontraktu z DB? Ano dlatego, że muszą wszystko przetestować, dostosować i jeszcze przekonać do siebie nieprzekonanych specjalistów od niemieckiej sieci. Budowa torów to grube pieniądze, dlatego w przeciwieństwie do naszego kraju byle co po torach nie poszaleje. Przekonali się o tym nawet najwięksi i najlepsi producenci taboru.

  • Realista – 28.02.2017

    Niemcy powiedzą ze audyt zaliczony a jak przyjdzie co do czego to i tak nie wybiorą. Z PESĄ też bym się tak nie cieszył, oni mogą po prostu chcieć wykończyć polskie spółki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....