TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag dąży do uniezależnienia się od zewnętrznych firm projektowych
- Opublikowano: 02.05.2019 11:06:15 1 komentarz
Newag dąży do uniezależnienia się od zewnętrznych firm projektowych

W raporcie rocznym Zarząd Newagu podsumował również działalność Spółki zależnej NEWAG IP Management w 2018 roku.

Kontynuowana była strategia rozwojowa Grupy polegająca na uniezależnieniu się od korzystania z zewnętrznych firm projektowych, rozwijając pełne kompetencje w swoich strukturach. W 2018 roku wszystkie strategiczne prace projektowe były realizowane przez inżynierów NEWAG IP Management bez angażowania firm zewnętrznych. Kontynuowany był też rozwój kompetencji w zakresie realizacji obliczeń wytrzymałościowych pojazdów i komponentów.

I tak, finalizowała ona prace projektowe przy projekcie elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 36WEd, czyli drugiej generacji pojazdów serii Impuls zamówionych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. W pierwszym kwartale roku zakończone zostały też prace projektowe związane z wprowadzeniem do produkcji trzeciej generacji lokomotywy typu 15D, które w omawianym roku były produkowane dla przewoźników prywatnych jak również w ramach największego zamówienia jakie Emitent otrzymał na ten typ lokomotyw – 60 sztuk dla PKP CARGO S.A.

W omawianym roku realizowane były też prace projektowe związane z dostawą pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (typ 45WE) dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz czteroczłonowych (31WE) dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Pojazdy te oczywiście spełniają wymagania określone w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności (TSI 2014) i wyposażone zostały w system bezpieczeństwa ruchu kolejowego ERTMS/ETCS poziomu 2.

Kolejnym dużym projektem, był projekt drugiej generacji lokomotyw sześcioosiowych typu E6ACT "Dragon" z opcją zabudowy spalinowego modułu dojazdowego. Założeniem projektu było dostosowanie istniejącej platformy lokomotyw sześcioosiowych "Dragon" do najnowszych wymagań TSI. Wiązało się to z koniecznością wprowadzenia istotnych zmian w konstrukcji pojazdów. Lokomotywy te od połowy roku produkowane są seryjnie. Zastosowano w nich najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i funkcjonalne. Zastosowano napęd trakcyjny produkcji polskiej firmy MEDCOM. Po raz pierwszy w Europie w ramach układów energoelektronicznych (w przetwornicach) zastosowano tranzystory zbudowane w technologii węglików krzemu (SiC). Technologia ta wpływa na zwiększenie sprawności urządzeń, mniejsze zużycie energii oraz mniejszą masę i gabaryty samych komponentów. Oficjalna premiera pojazdów Dragon 2 miała miejsce w Berlinie. Następnie prezentacja odbyła się też na Torze Doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Węglewie koło Żmigrodu. W lokomotywach zabudowany został system bezpieczeństwa ruchu kolejowego ETCS poziom 2 w wersji baseline 2.3.0d. W związku ze zmianą przepisów rozpoczęto prace modyfikacyjne w projekcie lokomotywy, umożliwiające zabudowę systemu ETCS w wariacie baseline 3.4.0.

W związku zawartą umową z PKP INTERCITY S.A. na dostawę 20 sztuk czteroosiowych, jednosystemowych elektrowozów z opcją powiększenia zamówienia o kolejne 10 pojazdów rozpoczęto prace projektowe przy tych pojazdach. Jako projekt bazowy przyjęto platformę lokomotyw czteroosiowych "Griffin". Wymagania klienta określone w specyfikacji wymagały gruntownych zmian w konstrukcji lokomotyw. Lokomotywy nie miały być wyposażone w moduł spalinowy, natomiast wymagane było (niestosowane w dotychczasowych projektach lokomotyw) zabudowanie w pełni uspreżynowanych zespołów napędowych z zastosowaniem wału drążonego i sprzęgieł przeniesienia napędu z przekładni na zestaw kołowy. Zmiany zaszły również w konstrukcji nadwozia i wyposażeniu kabin sterowniczych wg wymagań klienta.

W dziedzinie współpracy z jednostkami akademickimi, w styczniu 2018 zakończył się proces rekrutacji studentów na innowacyjną specjalność kształcenia kadry inżynierskiej pod nazwą Inżynieria Pojazdów Szynowych, która uruchomiona została przez Instytut Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej wspólnie z Grupą NEWAG oraz innymi partnerami przemysłowymi. Komisja rekrutacyjna wyłoniła spośród kandydatów 15-osobowa grupę studencką. W lutym 2018 rozpoczęły się zajęcia dydaktyczne na specjalności. Pracownicy NEWAG IP prowadzili zajęcia teoretyczne, praktyczne i laboratoryjne z przedmiotów związanych z budową, eksploatacją, projektowaniem, systemami komputerowego wspomagania projektowania pojazdów szynowych. Od października 2019 roku wybrani studenci pierwszej edycji odbywać będą płatne staże w Dziale Badań i Rozwoju NEWAG IP Management, zakończone pracą dyplomową inżynierską. W lutym 2019 r. rozpoczęła się druga edycja specjalności. Takie działania mają bezpośredni wpływ na pozyskanie wykwalifikowanej kadry już podczas studiów do realizacji przyszłych projektów w Grupie NEWAG.

W grudniu 2018 roku Zarząd podjął decyzję o zakończeniu projektu prac rozwojowych, zaprojektowania 4-osiowej lokomotywy z zaawansowanymi spalinowo-elektrycznymi wielosystemowymi układami napędowymi), wraz z jednoczesnym przeznaczeniem zasobów osobowych, organizacyjnych i finansowych zarezerwowanych pierwotnie dla Projektu na realizację nowego projektu praw rozwojowych w zakresie stworzenia 6-osiowej lokomotywy elektrycznej, wielosystemowej, przeznaczonej na rynki krajów Europy Środkowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
  • Kaszebe – 02.05.2019

    Czytając przedstawione warunki SIWZ lokomotyw dla IC oraz działania jakie podjął NEWAG widać kto się rozwija a kto zostanie tylko montownią ....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....