Newag z umową na tabor dla PKA. Elektryczny i spalinowy

inforail
31.07.2019 12:33
0 Komentarzy

W dniu dzisiejszym(31 lipca) w Rzeszowie nastąpiło podpisanie umowy pomiędzy firmą NEWAG S.A aUrzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego na dostawę taboru dlaPodmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Województwo zamówiło osiem trójczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych Impuls 2 oraz dwa spalinowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne222Ma. Pojazdy zostaną wyprodukowane wnowosądeckim zakładzie NEWAG S.A. Producent zapewnia odpowiednio 72 i 60miesiące gwarancji.

Jestem niezmierniedumny, że po raz kolejny mogę uczestniczyć w podpisaniu umowy na dostawępojazdów trakcyjnych dla województwa podkarpackiego. Chciałbym przypomnieć, żejuż dla Południowej Grupy Zakupowej dostarczyliśmy pierwsze pojazdy dwu- itrzyczłonowe, później spalinowe pojazdy trakcyjne. Teraz podpisujemy największykontrakt z województwem podkarpackim dotychczas – powiedział ZbigniewKonieczek Prezes NEWAG S.A.

Dochodzi do kontraktujakiego jeszcze województwo podkarpackie nie miało możliwości zawrzeć – nadostawę pojazdów szynowych z napędem elektrycznym i z napędem spalinowym.Będzie to dziesięć pojazdów za kwotę prawie 200 mln zł w ramach PodkarpackiejKolei Aglomeracyjnej – powiedział Marszałek Województwa PodkarpackiegoWładysław Ortyl.

Elektryczne pojazdy mają pomieścić 138 osób na miejscachsiedzących. W kontrakcie wyceniono również koszty serwisu i obsługi pojazdów.Ponad to opcja przewiduje zakup nowoczesnego symulatora jazdy, którywykorzystywany będzie do szkolenia maszynistów.

Pojazdy IMPULS 2, wyprodukowane przez NEWAG S.A., to jednez najnowocześniejszych elektrycznychzespołów trakcyjnych w Polsce. Przy ich projektowaniu szczególną uwagę zwróconona bezpieczeństwo i komfort podróży. Pojazdy Impuls 2 przeznaczone na trasywojewództwa podkarpackiego wyposażone będą w ETCS wzorca 3 (baseline 3). ETCS,zapewnia sygnalizację kabinową, jak i kontrolę pracy maszynisty przyzwiększonym poziomie bezpieczeństwa. System ten opiera się na cyfrowejtransmisji danych, m.in. poprzez: eurobalisy, europętle, łączność radiową GSM-Rlub moduły STM. Przedział pasażerski jest wyposażony w system informacji dlapodróżnych, system monitoringu GPS, a także komfortowe fotele oraz półki nabagaże. Dodatkowo pojazd ma zabudowanewieszaki na rowery, przewijak dla dzieci oraz windy dla niepełnosprawnych.Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwalana dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czołapojazdu. Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h.

Spalinowe zespoły trakcyjne 222Ma dla Podkarpacia to dwuczłonowepojazdy o długości 43m. Każdy z pojazdów pomieści łącznie 257 pasażerów, w tym115 na miejscach siedzących. Natomiast czworo drzwi wejściowych (po 2 nastronę) ułatwi szybkie wsiadanie i wysiadanie.

SZT 222Ma wyposażony jest w pełni zintegrowany systeminformacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymimonitorami LCD. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia system monitoringu wnętrzaoraz Intercom umożliwiający kontakt z kabiną maszynisty. Wszystkie pojazdywyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okienumożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.Spalinowe zespoły trakcyjne są przystosowane do przewożenia pasażerów zograniczeniami ruchowymi, dla których wyznaczono specjalne miejsca oraz rampy,aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej możliwości poruszaniasię, osobom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. W pojeździe wydzielono równieżmiejsca do przewożenia rowerów. 222Ma osiągają maksymalną prędkośćeksploatacyjną do 130 km/h.

{https://www.youtube.com/watch?v=yvlCNqTTW9Y}


Komentarze