TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nocne połączenia wykazują bardzo wysoką deficytowość
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.12.2017 13:11:04 10 komentarzy
Nocne połączenia wykazują bardzo wysoką deficytowość

PKP Intercity poinformowały, że nie planują obecnie uruchomienia dodatkowego połączenia w relacji Warszawa Zachodnia - Białystok – Warszawa Zachodnia w godzinach późnowieczornych i nocnych ze względu na przyjęte założenia dotyczące kształtowania polityki połączeń ekonomicznych pomiędzy największymi ośrodkami miejskimi.

Jak czytamy w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztof Truskolaskiego, który postulował uruchomienie takich połączeń, w opinii spółki ukształtowanie dodatkowego(-ych) pociągu(-ów) wytworzyłoby istotną nieefektywność taborową, która znacznie zwiększyłaby koszty uruchomienia połączenia. Nie bez znaczenia jest również ograniczona możliwość dotarcia do dworca/stacji kolejowej przy użyciu transportu publicznego.

Wiceminister Andrzej Bittel podkreśla też, że przeprowadzona analiza dotycząca przewidywanej struktury ruchu podróżnych wskazuje na niski poziom wykorzystania omawianego połączenia w relacji Warszawa – Białystok – Warszawa, w związku ze stosunkowo późną godziną dojazdu do stacji docelowych. Biorąc pod uwagę powyższe, w tym w szczególności prognozowane niewielkie zainteresowanie przejazdami w omawianej relacji i godzinach kursowania, Spółka nie widzi uzasadnienia dla uruchomienia omawianego połączenia.

Zdaniem Bittela połączenia nocne wykazują bardzo wysoką deficytowość, co w przypadku uruchomienia dodatkowego takiego połączenia spowodowałoby konieczność zwiększenia dotacji na realizację połączeń w ramach umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Białystok
Warszawa
  • Bozia – 18.12.2017

    Niech się Białystok cieszy, że w tym rozkładzie dostali nocny IC Karkonosze do Jeleniej Góry przez Warszawę, Łódź, Kalisz, Wrocław, a nie wymyśla jakieś nocne ogryzki do Warszawy.

  • mechanik – 18.12.2017

    Jeżeli połączenia nocne będą obsługiwane tym co na zdjęciu, to z definicji będą jeszcze bardziej deficytowe. Spółka nie chce szanować klientów.

  • XWJ – 18.12.2017

    Dopóki w Polsce wszystko (nawet spółka skarbu państwa, dotowana z podatków) będzie nastawiona na zysk, dotąd nie będzie dobrze w tym kraju. Powinno się w takim razie zaorać PKP (zwłaszcza InterCity) i wpuścić prywatnych przewoźników na zlecenie PLK. Im się będzie opłacało.

  • Tmb – 18.12.2017

    ic węgliniec wrocław jes wolniejszy od osobowego kd o 5min. Trasa do 160km/h a ni wleką się jak na przejeździe turystycznym. Szkoda że nie robią przerwy na fotki. Gdyby poprawić czas przejazdóu zapewne ilość kljentów by wzrosła.i

  • xtrain – 18.12.2017

    Białystok dostał połączenie nocne, więc Truskolaski niech nie przesadza. Znacznie bardziej potrzebny jest pociąg nocny całoroczny o czym od dawna piszę z B-stoku do Szczecina ale nie przez Warszawę tylko przez Ełk-Olsztyn i to samo z Białegostoku do Wrocławia ale też przez Ełk-Olsztyn-Toruń-Poznań. Mógłby to być jeden pociąg rozdzielany w Olsztynie i z powrotem łączony w Olsztynie. W tej chwili z Warmii i Mazur nie ma żadnego nocnego pociągu aby można było z rana znaleźć się w zachodniej Polsce. I jeszcze jedno - niech PKP IC nie biadolą, że nocne pociągi są mało odchodowe- poza sezonami turystycznymi mogą one składać się z mniejszej ilości wagonów a w sezonie z większej. Poza tym regiony słabiej zaludnione nie wygenerują takich potoków podróżnych jak wielkie aglomeracje, co nie znaczy, że tam nie mieszkają ludzie. Sam mam kilka razy w miesiącu problem z dojazdem na zachód Polski (np. Kołobrzeg , Poznań) gdzie chcę być na rano. Więc za każdym razem jazda z przeszkodami czyli wyjazdy busami/autobusami do miast pośrednich tam przesiadki i dalsze przesiadki i po takich kombinacjach wymęczony bardzo długą podróżą jestem w mieście docelowym.

  • Tmb – 18.12.2017

    jeszcze jedno wygodniejsze wagony z możliwością reguulacji siedzenia do pół leżącego.

  • kolejFAN – 19.12.2017

    wywalić te karpie z nocnych Karkonoszy. co to ma być? Pogoria i Karkonosze na tramwajach to jakaś farsa!! posadzić do nich prezia i niech jedzie całą noc z Jelonki do Wawki, będzie inaczej po takiej nocce śpiewał.

  • Damian – 19.12.2017

    IC Pogoria nocą na Flircie gdzie światło sie świeci cała noc a fotele są wygodne maksimum do trzech godzin dziennej podróży. O przeżyciach nocnych przejazdów IC rzekomo wszystko dla dobra i bezpieczeństwa podróżnych można przeczytać tu - http://silesiainfotransport.pl/blog/2017/12/12/flirt-w-rytmie-pogorii/

  • Tu – 19.12.2017

    ^ tu to same bzdety można przeczytać.

  • elekt – 20.12.2017

    Jakos nikt nie narzekal na lotnicze fotele w ryflakach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....